środa, 18 grudnia 2013

Łosoś w pesto z dodatkiem oleju rzepakowego zapiekany w cieście francuskim

Jakiś czas temu robiłam makaron z pesto. Bardzo mi zasmakowało połączenie rukoli i suszonych pomidorków więc postanowiłam pesto połączyć z rybką. Do pesta użyłam oleju rzepakowego. Olej rzepakowy jest naturalnym źródłem kwasów omega – 3 i dlatego warto go używać. Olej ten często gości w moich  potrawach, najwięcej używam go do smażenia i sałatek.

składniki:

500-600 g filetu łososia bez skóry
5 suszonych pomidorków z oleju
40 g rukoli
1 łyżka słonecznika Kresto
1 mały ząbek czosnku
5 łyżek oleju rzepakowego
sól
opakowanie ciasta francuskiego 375 g
jajko lub białko do posmarowania

Do blednera wrzucić rukolę, czosnek, suszone pomidory i słonecznik, dodać olej. Wszystko zblenderować. Łososia oprószyć solą i posmarować otrzymaną masą, odstawić do lodówki na min. godzinkę. Potem łososia zawinąć w ciasto francuskie, ja uformowałam taką rybkę. Posmarować rostrzepanym jajkiem lub białkiem i wstawić do piekarnika nagrzanego na 200 C, piec ok 20-30 minut aż ciasto ładnie się przyrumieni. Łososia miałam w dwóch kwałkach więc razem stworzyły jakby jeden duży filet z którego powstała mi taka duża rybka. Można również łososia podzielić od razu na małe kawałki i każdy osobno zawinąć w ciasto francuskie dzięki temu od razu otrzymamy gotowe porcje.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz