niedziela, 10 sierpnia 2014

Kwiaty cukinii faszerowane ricottą

Udało mi się jeszcze zerwać trochę kwiatów cukinii. Tym razem nadziałam je ricottą i suszonymi pomidorkami. Wyszło całkie smaczne jedzonko:) Polecam też wersję z mięskiem klik.

składniki:

14-15 kwiatów cukinii
250 g ricotty
8 dużych suszonych pomidorów z oleju
1 łyżka posiekanej natki pietruszki
1 mała cebula
sól ziołowa do smaku
150 ml mleka
1 jajko
4-5 łyżek maki
szczypta soli morskiej
olej do głębokiego smażenia
do podania: roszponka, pomidorki cherry, kwiaty nasturcji

Suszone pomidory drobno pokroić, cebulę obrać i pokroić w kostkę. Ricottę przełożyć do miski. Następnie dodać pokrojone pomidory i cebulę oraz posiekaną natkę pietruszki. Farsz doprawić do smaku solą ziołową. Z kwiatów cukinii usunąć pręciki i nadziać je farszem z ricotty. Przygotować ciasto. Wymieszać mleko z jajkiem, mąką i szczyptą soli. Nadziane kwiaty cukinii zanurzać w cieście i smażyć na głębokim oleju na złoty kolor. Osączyć na papierowym ręczniku i podawać. Ja podałam na roszponce z dodatkiem pomidorków cherry i kwiatów nasturcji.

3 komentarze:

  1. Bardzo ciekawy wpis. :)))

    Pozdrawiam

    truskawkowa-fiesta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie jadłam kwitów cukinii, muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ależ piękny bukiet udało Ci się skomponować na talerzu

    OdpowiedzUsuń