poniedziałek, 11 sierpnia 2014

Fasolka szparagowa w słoikach na zimę

W tamtym roku pierwszy raz włożyłam kilka słoiczków fasolki według przepisu Margarytki klik.  Fasolka nam zasmakowała, jest idealna do sałatek czy jako dodatek do obiadu. Łatwo się ją robi tylko trzeba ją dwukrotnie i długo pasteryzować. W tym roku fasolka mi obrodziła więc też zrobiłam zapasy na potem.

składniki:

fasolka szparagowa żółta lub zielona
1 łyżeczka cukru na każdy słoiczek
1 łyżeczka soli kamiennej na każdy słoiczek
woda

Fasolkę obrać i dokładnie umyć . Włożyć do garnka i zalać wodą, zblanszować - od zagotowania wody gotować ok 5 minut. Fasolkę przestudzić i ułożyć w słoikach, ja użyłam o pojemności 0,5 l. Do każdego słoiczka wsypać po łyżeczce soli i cukru. Zalać wodą i dokładnie zakręcic słoiki. Wstawić do garnka (garnek oczywiście na dnie wyłożyć ściereczką lub gazetami). Zalać wodą na wysokość 3/4 słoika i pasteryzować 60 minut od zagotowania. Po tym czasie wystawić złoiczki z ganka i odstawić na 24 godziny. Po tym czasie ponownie powtórzyć ten proces tj. znowu wstawić do garnka, zalać wodą na wysokość 3/4 i pasteryzować 60 minut od zagotowania.


Przetwory

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz