środa, 27 kwietnia 2016

Kotlety ziemniaczane nadziewane brokułem

Robiłam kotlety ziemniaczane i bardzo nam zasmakowały więc teraz postanowiłam nadziać ziemniaczaną masę. Jako farszu użyłam brokuła. Nadziewane kotlety wyszły bardzo smaczne i świetnie smakowały w połączeniu z sosem czosnkowym.

składniki:

masa ziemniaczana

800 g ugotowanych letnich ziemniaków
1 duże jajko
2 łyżki maki pszennej
sól,pieprz
słodka papryka
tymianek,
gałka muszkatołowa

farsz
300 g ugotowanego brokuła
1 ząbek czosnku
sól

dodatkowo
bułka tarta
siemię lniane złote Kresto
olej Rapso do smażenia


Ugotowanego brokuła rozgnieść widelcem. Dodać czosnek przepuszczony przez praskę i odrobinę soli. Dokładnie wymieszać i odstawić. Letnie ugotowane ziemniaki przepuścić przez praskę. Dodać jajko, mąkę i przyprawy do smaku. Wyrobić masę ale nie wyrabiać długo bo będzie robić się jeszcze rzadsza. Uformować kotlety. Ręce oprószyć tartą bułką i nabierać trochę masy ziemniaczanej. Rozpłaszczyć ją na placuszek i nałożyć farszu z brokuła. Dokładnie zlepić. Następnie oprószyć bułką oraz ziarnami siemienia i uformować na kształt podłużnego kotleta. U mnie z podanych składników wyszło 8 sztuk. Rozgrzać patelnię z olejem. Uformowane kotlety smażyć na złoty kolor z obu stron na średnim ogniu. Gotowe kotlety podałam z sosem czosnkowym i surówką z sałaty lodowej.




1 komentarz: