środa, 20 lutego 2019

Schab duszony z grzybami

W zamrażarce mam jeszcze zapasik grzybów więc wykorzystałam je do przygotowania tego pysznego obiadu. Z grzybami, w pysznym sosie udusiłam plastry schabu. Zamiast schabu pyszna będzie także karkówka lub żeberka. Zamrożone miałam podgrzybki, maślaki i koźlaki ale można wykorzystać także kurki. W sezonie oczywiście można grzyby mrożone zastąpić świeżymi a jak ktoś nie lubi grzybów leśnych może wykorzystać pieczarki.




składniki:

1 kg schabu
1 duża cebula
450 g pokrojonych grzybów mrożonych
ok 1,2 l wody
1 łyżka masła
sól
2 listki laurowe
majeranek
1-2 nieduże ziemniaki

Grzyby rozmrozić na sitku aby pozbyć się nadmiaru wody. Cebulę pokroić w drobną kostkę. W garnku rozpuścić masło. Wrzucić pokrojoną cebulę oraz grzyby. Całość podsmażyć. Następnie zalać wodą. Schab pokroić w plastry o grubości ok 1 cm. Następnie plastry schabu obsmażyć z obu stron na patelni i przełożyć do garnka z grzybami. Dodać listki laurowe, odrobinę majeranku i sól do smaku. Całość dusić aż mięso będzie miękkie. Na koniec sos zagęścić startym ziemniakiem. Ziemniaka zetrzeć na tarce o drobnych oczkach ( na pure, jak na placki) i dodać do sosu. Całość gotować jeszcze 2-3 minuty aby ziemniak się ugotował i zagęścił sos. Ilość dodanego ziemniaka zależy od ilości sosu. Jeśli sos jest jeszcze za rzadki czynność powtórzyć aż uzyska odpowiednią dla nas konsystencję. Zamiast ziemniaka można użyć mąki. Sos doprawić do smaku solą jeśli jeszcze potrzeba. Gotowy schab podałam z kopytkami i buraczkami.




1 komentarz: