sobota, 13 czerwca 2020

Owocowy sernik na zimno

Jest gorąco więc nastała pora na serniki na zimno. Mam dla Was kolejny prosty przepis, w którym można wykorzystać dowolne owoce jakie mamy pod ręką. Drobne można dodać w całości a większe lepiej pokroić aby potem sernik lepiej się kroił. U mnie akurat były to truskawki, jagody kamczackie i winogrona różowe. Smaki i kolory galaretek można także wybrać dowolne.



składniki:

1 kg zmielonego sera, u mnie z wiaderka

2 galaretki agrestowe + 250 ml gorącej wody
2-3 łyżki cukru
600 g owoców, u mnie truskawki, winogrona i jagoda kamczacka
herbatniki do wyłożenia formy
2 galaretki przezroczyste + 750 ml gorącej wody

Ser przygotować wcześniej aby był w temperaturze pokojowej. Dwie galaretki agrestowe rozpuścić w 250 ml gorącej wody. Odstawić do wystudzenia. Foremkę 24x24 wyłożyć papierem do pieczenia. Dno wyłożyć herbatnikami, u mnie herbatniki kakaowe. Zmielony ser przełożyć do miski. Dodać cukier i zmiksować aby cukier się rozpuścił. Cukru dajemy wedle własnego smaku, trzeba pamiętać że galaretki też są słodkie. Nastepnie dodać wystudzone galaretki i dokładnie zmiksować. Do masy dodać ok 250 g owoców, dodałam małe jagody i kilka pokrojonych w kosteczkę truskawek. Delikatnie wymieszać łyżką. Masę wyłożyć na herbatniki, wierzch ładnie wyrównać. Foremkę z masą wstawić do lodówki. Dwie galaretki przezroczyste rozpuścić w 750 ml gorącej wody, odstawić do wystudzenia. Na wierzchu schłodzonego sernika ułożyć pozostałe owoce, truskawki pokroiłam w plasterki a winogrona przekroiłam na pół. Zalać wystudzoną przezroczystą galaretką, odstawić do stężenia na kilka godzin.

Kilka przepisów na pyszne serniki na zimno:
Puszysty serniczek z galaretkami
Sernik borówkowo-cytrynowy

Sernik truskawkowy
Sernik malinowy
Sernik kawowy
Sernik mocno brzoskwiniowy

Sernik truskawkowy z białą czekoladą




2 komentarze:

  1. Twoje zdjęcia – jak zwykle – sprawiły, że nabrałam ochoty na serniczek. Dzisiaj go zrobię – szkoda, że jeszcze nie ma polskich truskawek, ale jakoś będę musiała sobie poradzić.

    OdpowiedzUsuń