sobota, 11 czerwca 2016

Sernik truskawkowy z białą czekoladą

Truskawkowe szaleństwo trwa więc szaleję i ja. Stworzyłam kolejny truskawkowy serniczek. Do masy serowej dodałam białą czekoladę, która ją osłodziła i nadała kremowej konsystencji. To zdecydowanie najlepszy truskawkowy sernik na zimno jaki zrobiłam.

składniki:

spód
120 g masła
200 g herbatników kakaowych

masa serowa
1 kg zmielonego sera, u mnie z wiaderka
100 g miękkiego masła
3 łyżki cukru
200 g białej czekolady
1/2 szklanki mleka
3 łyżki żelatyny
ok 300 g truskawek

na wierzch
1 galaretka truskawkowa
ok 300 g truskawek

Składniki na sernik przygotować wcześniej aby były w temperaturze pokojowej.
Galaretkę truskawkową rozpuścić w 400 ml wody i odstawić do wystudzenia.
Przygotować spód. Masło rozpuścić w rondelku. Herbatniki zmielić w rozdrabniaczu i połączyć z roztopionym masłem. Dno tortownicy o średnicy 26 cm wylepić przygotowaną masą. Tortownice wstawić do lodówki do schłodzenia.
Przygotować masę serową. Białą czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej ( w misce nad garnkiem z wrzącą wodą) i odstawić do wystudzenia. Do miski przełożyć masło, cukier i 2-3 łyżki sera. Zmiksować dokładnie aż cukier się prawie rozpuści. Następnie cały czas miksować i dodawać porcjami resztę sera. Gdy składniki sie połączą dodać wystudzoną (zimną ale jeszcze płynną) rozpuszczoną czekoladę. Ponownie zmiksować aż składniki się połączą. Do rondelka wlać mleko, wsypać żelatynę i chwilę poczekaż aż napęcznieje. Następnie podgrzać ale nie gotować i rozpuścić żelatynę. Rozpuszczoną żelatynę wystudzić. Gdy żelatyna wystygnie połączyć ją z masą serową, wlewając ciurkiem i cały czas miksując. Z lodówki wystawić przygotowaną wcześniej tortownicę ze spodem z herbatników. Przełożyć ok 1/3 masy serowej i ładnie wyrównać. Następnie na masie ułożyć całe truskawki, ja ułożyłam tak na stojąco miejscem po szypułce do dołu. Na truskawki wyłożyć resztę masy i ładnie wyrównać. Na wierzchu ułożyć truskawki pokrojone w plasterki. Tortownicę wstawić do lodówki aby masa lekko stężała. Gdy masa się zetnie zalać wcześniej przygotowaną tężejącą galaretką. Tortownicę ponownie wstawić do lodówki na kilka godzin aby masa dobrze stężała. Z podanych składników wyszła mi pełniuteńka tortownica.

Polecam też inne moje truskawkowe serniczki:
Łaciaty sernik z truskawkowym musem
Serniczek truskawkowo-śmietankowy
Sernik jogurtowy z truskawkami
Serniczek truskawkowy





Milion smaków truskawek - edycja trzecia

13 komentarzy:

  1. Musi być pyszny, bardzo smakowicie wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  2. to jeden z moich ulubionych deserów na letnie dni, bo wspaniale ochładza i świetnie smakuje!

    OdpowiedzUsuń
  3. Trzy łyżki stołowe żelatyny? Czy łyżeczki do herbaty?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pisze łyżki więc chodzi o duże łyżki :)

      Usuń
    2. Pytam, bo spotkałam się z sytuacją gdzie chodziło o łyżeczki ;)

      Usuń
    3. Staram się aby moje przepisy były dokładne, jak pisze że łyżka to chodzi o dużą łyżkę a gdy piesze łyżeczka to chodzi o małą łyżeczkę.

      Usuń
  4. Wyglądają bajecznie, nie spotkałan się jeszcze z czekolada w serniku na zimno,musze spróbować, absolutnie.

    OdpowiedzUsuń
  5. przepis wydaje się bardzo fajny, źle zapisany i bardzo ciężko zastosować żeby nie przeoczyć jakiegoś szczegółu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko po kolei jest opisane więc raczej się nie da nic przeoczyć.

      Usuń