sobota, 21 czerwca 2014

Serniczek truskawkowy

Jakiś czas temu dostałam do przetestowania foremkę Liliana od Tupperware Polska a że sezon truskawkowy trwa więc przygotowałam w niej prosty serniczek na zimno z truskawkami. Foremka Liliana w kształcie babki ma pojemność 1,5 l. Służy do przygotowywania deserów i innego jedzonka na zimno. Foremka ma fajny kształt, kolor też bardzo mi się podoba. Jest łatwa w użytkowaniu, łatwo się ją myje. Dodatkowym atutem jest to, że foremka ma pokrywkę i możemy przykryć zawartość. Jeśli mamy mało miejsca w lodówce można śmiało coś na niej postawić a jeśli przygotujemy deser nie przyjmie on zapachu innych produktów z lodówki. Foremki niczym nie smarowałam. Gotowy schłodzony serniczek wyjęłam na kilkanaście minut z lodówki i zostawiłam, potem odjęłam kominek a serniczek sam wyskoczył z foremki. Ten kominek to bardzo fajne rozwiązanie. Dokładny opis Liliany znajdziecie tu a teraz czas na serniczek:)

składniki:


masa serowa
500 g sera sernikowego z wiaderka ja użyłam Wieluń
2 łyżki miękkiego masła lub margaryny
3-4 łyżki cukru waniliowego
1 żółtko
1 żelatyna deserowa (Dr Oetker)+ woda lub mleko do jej przygotowania wg instrukcji na opakowaniu
300 g małych truskawek

masa truskawkowa
300 g truskawek
1 galaretka truskawkowa
250 ml wody do przygotowania galaretki

Galaretkę truskawkową rozpuścić w 250 ml wody i odstawić do wystudzenia. Żelatynę przygotować według przepisu rozpuszczając ją w wodzie lub też mleku. Masło utrzeć z cukrem waniliowym i żółtkiem. Następnie cały czas ubijać i dodawać porcjami ser a następnie rozpuszczoną żelatynę. 2/3 masy przełożyć do foremki. Masę wyrównać i ułożyć na niej truskawki i lekko wcisnąć je w masę. Potem wyłożyć resztę masy serowej i wierzch ładnie wyrównać, wstawić do lodówki do lekkiego stężenia. Truskawki zmiksować blenderem, wymieszać z wcześniej przygotowaną tężejącą galaretką. Masę truskawkową wylać na masę serową. Serniczek dobrze schłodzić aby masy dobrze stężały.






Dania na zimno - czyli co jeść w upalne dni

8 komentarzy:

  1. Wygląda smakowicie, a w takiej formie prezentuje się naprawdę uroczo :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zaraz idę po składniki ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ojej ale wspaniale wygląda :)
    Zapraszam do siebie.

    OdpowiedzUsuń
  4. a w metalowej formie tez mozna zrobic?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeśli chodzi o tortownice to tak, tylko trzeba dać najpierw masę serową a potem mus truskawkowy

      Usuń
  5. bosko jutro zakupy i bede robic
    :)
    oby sie udalo :)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Na opakowaniu zelatyny jest przepis na 0,5l wody. Ile dodajemy do masy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja używam zawsze żelatyny na 2,5l i na ok 1kg/1000 ml masy daję 3 łyżki(około 23-25g) czyli pół opakowania. Żelatyna na 0,5l wody to chyba jest to samo tyle że mniejsze opakowanie więc w przypadku tego serniczka dałabym ok 1,5 łyżki czyli gdzieś 12-13g.

      Usuń