niedziela, 1 czerwca 2014

Zielone naleśniki z wiosennym twarożkiem smażone na oleju rzepakowym

Pisałam że będzie szpinakowo i jest. Dziś pyszne zielone naleśniki z dodatkiem szpinaku nadziane wiosennym twarożkiem z rzodkiewką i kwiatami szczypiorku.

składniki:

ciasto
100 g świeżego szpinaku
3 szklanki mąki pszennej
2 szklanki mleka
1 szklanka wody może być gazowana
1 duża szczypta soli
1 szczypta cukru
1 jajko
2 łyżki oleju rzepakowego
olej rzepakowy do smażenia

farsz
800 g sera użyłam kanapkowo-sernikowego Wieluń
200 g rzodkiewek
7-10 kwiatków szczypiorku lub solidna garść posiekanego szczypiorku
sól ziołowa Kamis do smaku
jogurt naturalny 2-3 łyżki

Przygotować ciasto naleśnikowe. Szpinak wrzucić do rozdrabniacza i dodać pół szklanki wody, zmiksować. Do rozdrobnionego szpinaku dodać pozostałą wodę, mleko, jajko, mąkę wymieszaną ze szczyptą soli i cukru oraz 2 łyżki oleju. Dokładnie wymieszać mikserem wszystkie składniki. Z gotowego ciasta usmażyć naleśniki. Przygotować farsz do twarożku dodać rozdrobnione kwiatki szczypiorku i drobno pokrojoną rzodkiewkę. Doprawić do smaku solą ziołową, dodać jogurt aby masa miała lepszą konsystencję do smarowania. Gotową masą posmarować naleśniki i zajadać. Do smażenia używam oczywiście oleju rzepakowego. Olej rzepakowy jest naturalnym źródłem kwasów omega – 3 i dlatego często używam go w mojej kuchni. Używam sporych ilości szczególnie do smażenia, wypieków oraz sosów do sałatek i surówek.



Czas na szpinak 4!Nowalijkowe Kucharzenie By Niejadek Zjadł Obiadek

2 komentarze:

  1. Ale to musi być pyszne :-)

    Zapraszam również do mnie i do udziału w konkursach :-)
    http://kulinarneszalenstwamaniusi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam szpinakowe nalesniki , ja robie farsz z marchewką pietruszka i krczakiem pycha

    OdpowiedzUsuń