niedziela, 15 czerwca 2014

Jajecznica z lebiodą

Kolejny chwast zawitał w mojej kuchni. Do jajecznicy wykorzystałam listki lebiody. Chwast ten rozplenił się w moich warzywkach i musiałam go usunąć a że można go zjeść więc nieco go wykorzystałam. Lebiodę dodawałam też do mini tart a w towrzystwie innych zielonych listków, tym razem lebiada w wersji solo. Powiem, że całkiem smaczna ta zieleninka. Pamiętajcie, że można używać młodych listków lebiody bo starsze już kwitnące roślinki - zarówno liście jak i nasiona są trujące (trzeba je wcześniej obgotować i wylać wodę więc lepiej nie ryzykować). Listki lebiody można zastapić i użyć szpinaku czy też młodej pokrzywy.





składniki:

1 spora garść listków lebiody
3-4 jajka
sól z pieprzem Kamis
małsło do smażenia

Listki lebiody opłukać i osuszyć. Jajka wbić do miseczki i roztrzepać widelcem,doprawić do smaku solą z pieprzem. Rozgrzać patelnię z odrobiną masła i wrzucić listki lebiody,chwilkę przesmażyć. Następnie wlać jajka. Smażyć wedle uznania w zleżności jak ściętą jajeczniczkę lubimy. Jajeczniczkę podałam z rzodkiewką i pomidorkami a do tego białe pieczywo. To było pyszne i pożywne śniadanko.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz