środa, 28 grudnia 2022

Paszteciki z mięsem z rosołu

Zostało mi trochę gotowanego mięsa więc żeby się nie zmarnowało zrobiłam paszteciki. Razem z mięsem zmieliłam ugotowane warzywa-marchewkę i cebulę. Do farszu dorzuciłam też kwaśną kiszoną kapustę aby był bardziej wyraźniejszy w smaku. Paszteciki dobrze smakują same lub jako dodatek do czerwonego barszczyku.




składniki:

farsz

500 g ugotowanego mięsa drobiowego, w tym dwie małe marchewki i cebula  
200 g odciśniętej kiszonej kapusty
sól, pieprz

ciasto
400 g mąki pszennej
50 g świeżych drożdży
2-3 łyżki śmietany 18 % w temperaturze pokojowej
150 g zimnego masła
2 jajka
1 żótko
1/2 łyżeczki soli
duża szczypta cukru

oraz
białko do posmarowania
czarnuszka

Mięso drobiowe razem z warzywami zmiksować na pastę, ja zrobiłam to w rozdrabniaczu. Kiszoną kapustę drobno posiekać,  ja dałam surową ale może być gotowana lub podsmażona. Dodać do zmielonego mięsa i dokładnie wymieszać. Całość dobrze doprawić pieprzem i solą.
Przygotować ciasto. Drożdże rozpuścić w śmietanie z dodatkiem cukru. Mąkę wymieszać z solą. Dodać masło i całość posiekać nożem. Następnie dodać jajka oraz żółtko oraz rozpuszczone drożdże i zagnieść jednolite ciasto. Gotowe ciasto podsypać mąką i rozwałkować na duży prostokąt ok 45x40. Wzdłuż dłuższego boku ułożyć wałek z farszu. Zwinąć ciasto w rulon aby przykryło farsz i odciąć od pozostałego ciasta. W ten sam sposób przygotować kolejne dwa rulony. Potem rulony pokroić na kawałki o szerokości ok 3-4 cm. Paszteciki ułożyć w odstępach na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Posmarować białkiem i posypać solidnie czarnuszką. Wstawić do piekarnika nagrzanego na 200 C, piec aż ładnie się zarumienią ok 25-30 minut.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz