poniedziałek, 23 czerwca 2014

Roladki schabowe w sosie szczawiowym

Na pobliskich łąkach szczawiku nie ma więc zasiałm sobie w warzywniaku. Jest to roślinka wieloletnia więc na wiosnę znowu odbije. Ja siałam w tamtym roku, ale na zimę został skasowany i zostało mi tylko kilka kępek, ale w tym roku również posiałam i już zostanie sobie na stałe i będzie mi co roku na wiosnę odbijał. Przez cały sezon możemy cieszyć się smakiem szczawiowej zupki i jeszczę robię zapasy na zimę do słoiczków. Szczawik jeszcze trochę podrośnie i  będę robić zapasy. Zupkę szczawiową uwielbiamy, robię  z kiełbaską i z jajkiem . Byłam ciekawa czy można ze szczawikiem zrobić coś innego. Pokombinowałam i wyszły mi takie roladki. Proste danie i bardzo smaczne. Zamiast szczawiu można do sosu dodać szpinak.



składniki:

700 g schabu
ok 40-50 g szczawiu
garść dużych liści szpinaku
sól z pieprzem Kamis
2 listki laurowe Kamis
kilka ziarenek angielskiego ziela Kamis
0,7 l wody
3 łyżki śmietany 18%
2 łyżki mąki pszennej
olej do smażenia

Schab pokroić w plastry i oprószyć z obu stron solą z pieprzem. Następnie roztłuc tłuczkiem jak na kotlety schabowe. W każdy plaster mięsa zawinąć 2-3 liście szpinaku. Do garnka wlać wodę, dodać listki laurowe oraz angielskie ziele i zagotować. Roladki obsmażyć na oleju aby mięso zmieniło kolor. Przełożyć do garnka z gotującą wodą i dusić do miękkości, ok 30-40 minut pod przykryciem. Następnie z wywaru wyjąć roladki, jeśli płyn za bardzo wyparował dolać wody. Dodać posiekany szczaw i zagotować, doprawić solą z pieprzem. Śmietanę wymieszać z mąką i odrobiną wywaru, zagęścić sos. Do sosu ponownie włożyć roladki. Podawać z ulubionymi dodatkami, u mnie ziemniaki i buraczki.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz