piątek, 13 czerwca 2014

Clafoutis z truskawkami

Typowe clafoutis robi się z czereśniami lub wiśniami a ja postanowiłam zrobić z truskawkami. Bardzo proste i pyszne, przypominające naleśnik ciasto w moim domu znika z talerza bardzo szybko. Dobre na deser ale można również podać na śniadanie. Clafoutis zrobiłam w formie do tarty o której pisałam Wam tutaj. W tamtym roku  gdy robiłam je po raz pierwszy  zrobiłam je z podwójnej porcji składników w blaszce o wymiarach 25x30, ciasto jest wtedy wyższe i lepiej się kroić, trzeba tylko chwilkę dłużej piec.

składniki:


2 jajka
100 g masła
75 g cukru
160 g mąki
150 ml mleka
ok 250 -300 g małych truskawek

Formę lekko natłuścić i posypać tartą bułką. Tłuszcz rozpuścić w rondelku i wystudzić. Do miski wbić jajka i ubić mikserem. Następnie cały czas ubijać na wolnych obrotach i dodawać porcjami resztę składników -cukier, rozpuszczoną margarynę, mąkę i mleko. Owoce można wymieszać razem z masą lub ułożyć na dnie formy i zalać przygotowanym ciastem. Ja zrobiłam tym drugim sposobem. Wstawić do piekarnika nagrzanego na 200 C piekarnika i piec ok 20-25 minut. Używam trukawek małych wtedy nie puszczą dużo soku. 




Milion smaków truskawek

2 komentarze:

  1. świetne ciacho:) trzeba korzystać z truskawek póki są:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobry przepis! Clafoutis znam od dawna, a z tego przepisu wyszło super. Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń