środa, 18 czerwca 2014

Kompot truskawkowo-śliwkowy

Rozmroziłam i wyczyściłam zamrażarkę szykując ją już do robienia nowych zapasów. Zamrożę nadwyżkę szpinaku i trzeba będzie zamrozić też trochę truskawek. Zaraz też muszę się zabrać za koperek póki jest młody. Znalazłam jeszcze pudełeczko mrożonych śliwek. Postanowiłam więc zrobić pyszny orzeźwiający kompocik. Wyszedł wspaniały orzeźwiający napój o wspaniałym kolorze i smaku. Gdy będzie sezon na śliwki na pewno znowu go przygotuje używając mrożonych truskawek.

składniki:

500 g truskawek
500 g mrożonych śliwek (ja miałam węgierki)
1 łodyga rabarbaru
3/4 szklanki cukru
2 litry wody

Truskawki oszyścić z szypułek i opłukać. Do garnka włożyć mrożone śliwki, pokrojony rabarbar i przygotowane truskawki. Owoce zalać wodą, dodać cukier i wszystko zagotować. Gotować ok 5 minut. Następnie kompot przecedzić i wystudzić. Kompocik wyszedł mocny więc dolałam jeszcze przgotowanej wody ok 3/4 l. Wstawić do lodówki do schłodzenia lub podawać z kostkami lodu. Kompocik jest przepyszny i orzeźwiający, w sam raz na upały.


2 komentarze: