poniedziałek, 12 czerwca 2023

Mini serniczki z delicjami

Kolejny mały, bardzo prosty deserek z galaretką w sam raz na ciepłe dni. Bez owoców bo nie miałam nic pod ręką, zamiast nich wykorzystałam ciastka delicje. Jeśli wolicie wersje z owocami to polecam przepis na serniczki truskawkowe do którego można użyć dowolnych sezonowych owoców.



składniki: 

1 duży jogurt naturalny lub grecki (400g)
2 dowolne galaretki, u mnie truskawkowa i agrestowa
12 delicji
700 ml gorącej wody

Jogurt przygotować wcześniej aby był w temperaturze pokojowej. Galaretkę agrestową rozpuścić w 250 ml gorącej wody a galaretkę truskawkową rozpuścić w 450 ml gorącej wody. Galaretki odstawić do wystudzenia. Przygotować foremkę silikonową na muffinki, każde wgłębienie delikatnie natłuścić masłem. Foremkę ustawić na desce. Jogurt naturalny zmiksować z wystudzoną galaretką agrestową. Masę przelać do foremki na muffinki  na wysokość ok 2/3 foremki. Odstawić do lodówki do stężenia. Potem na wierzchu ułożyć delicję. Zalać tężejącą galaretką truskawkową. Ponownie wstawć do lodówki na kilka godzin aby całość dobrze stężała. Serniczki wyjąć wywijając foremkę na drugą stronę i można podawać. 
Z podanych składników wyszło mi 12 sztuk.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz