wtorek, 12 stycznia 2016

Potrawka z kurczaka z marchewką

Szybkie i proste danie na obiad w którym można wykorzystać mięsko z rosołu lub też mięsko z którego gotowaliśmy wywar/bulion na zupę. Ja akurat gotowałam wywar na zupę, dzięki temu z dwóch małych kawałków mięsa mam dwa posiłki dla trzech osób - zupkę i drugie danie. Do mięska dodałam marchewkę pokrojoną w kostkę oraz natkę pietruszki przez co sosik dużo apetyczniej się prezentuje. Potrawkę podałam z kaszą bulgur i ogóreczkiem konserwowym.

składniki:

2 ugotowane ćwiartki z kurczaka

2 marchewki
1 cebula
650 ml rosołu lub wywaru, w którym gotowało się mięso

3 łyżki posiekanej natki pietruszki
3 łyżki śmietany 18 % lub 12%
3 łyżki maki pszennej


Marchewkę i cebulę obrać i pokroić w kostkę. Pokrojone warzywa przełożyć do garnka lub rondla. Zalać bulionem, przykryć i gotować aż warzywa będą miękkie ok 15-20 minut. Ugotowane mięso obrać z kości i podzielić na małe kawałki. Gdy warzywa będą już miękkie dodać obrane mięso i posiekaną natkę pietruszki. Wszystko zagotować. Sos zabielić i zagęścić śmietaną wymieszaną z mąką i odrobiną wywaru z sosu. Gdy sos wychodzi nam za gęsty należy dolać nieco bulionu a jeśli za rzadki trzeba go odparować lub dodać jeszcze trochę mąki.



3 komentarze: