piątek, 18 grudnia 2015

Kruchy placek makowy

Nie przepadam za ciastami z dużą ilością maku ale moi domownicy lubią więc zawsze coś im upiekę. W zeszłym roku po raz pierwszy piekłam seromak i ciasto to nawet mi zasmakowało. Teraz upiekłam taki kruchy placek z masą makową i brzoskwiniami. Ciasto jest na prawdę pyszne i chyba wypieki z makiem będą częściej gościć na naszym stole bo zaczynają mi coraz bardziej smakować. 

składniki:

kruche ciasto
125 g masła
200 g mąki pszennej
100 g cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia

masa
1 puszka masy makowej, u mnie Helio
4 jajka
50 g cukru
2 łyżki kaszy manny
3 duże połówki brzoskwiń z puszki

Przygotować kruche ciasto. Mąkę wymieszać z cukrem i proszkiem do pieczenia. Dodać masło i zagnieść ciasto. Dno tortownicy (o średnicy 24 cm) wyłożyć papierem do pieczenia. Ok 1/5 ciasta odłożyć do lodówki a resztą ciasta wylepić dno tortownicy. Przygotować masę makową. Jajka zmiksować z cukrem, ja ten cukier pominęłam bo gotowa masa makowa jest bardzo słodka i ciasto jest wystarczająco słodkie. Następnie dodać masę makową z puszki i kaszę mannę. Ponownie zmiksować aby składniki się połączyły. Gotową masę wyłożyć na ciasto w tortownicy, ładnie wyrównać. Na masie ułożyć osączone i pokrojone na kawałki brzoskwinie, lekko wciskając w masę. Na wierzch zetrzeć ciasto, które wcześniej schowaliśmy do lodówki. Tortownicę wstawić do piekarnika nagrzanego na 175 C i piec ok 50 minut, funkcja góra-dół. Po wystudzeniu jeszcze lekko posypać cukrem pudrem.




7 komentarzy:

  1. Ale super ciasto. Wygląda bardzo apetycznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. ciasto w ogóle nie dało się zagnieść... :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to dlaczego ? to najzwyklejsze ciasto kruche bardzo delikatne

      Usuń
  3. Ja do kruchego dodaję żółtka lub wodę... ewentualnie śmietanę. A to wydaje mi się za "suche". A jakiego masła Pani użyła?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też robie kruche i z jednym żółtkiem na ciastka i z 4 do szarlotki, to akurat jest bez jajek ale wyszło fajne i masa ładnie się związała a ciasto po upieczeniu jest niezwykle kruchutkie, dałam masło 82 %. Nie wiem może to kwestia mąki że potrzebuje więcej płynu do związania, ja zawsze uzywam tej samej firmy bo niestety mąki są różne o czym przekonałam sie robiąc pierogi czy ciasto na pizze bo nie raz musiałam dawać więcej wody bo nie chciało się związać w jednolita masę. Nawet planuje teraz zrobić ciastka kruche maślane i też nie ma w nich jajek.

      Usuń
  4. Boze co ja bym dala za kawalek takuego wypieku 😜

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo pyszny zrobiłam na mące bezglutenowej - jest super

    OdpowiedzUsuń