wtorek, 15 czerwca 2021

Sałatka ze szparagami i halloumi

W lodówce czekał na mnie pęczek szparagów. Część trafiła do zupy krem a drugą część wykorzystałam na sałatkę. Tym razem szparagi wrzuciłam na patelnię grillową razem z serem halloumi. Dorzuciłam trochę sałaty i kilka pomidorków i pyszna sałatka gotowa.


składniki:

1 kostka sera halloumi
3-4 garście porwanej sałaty
ok 1/2 pęczka zielonych szparagów
10-12 pomidorków cherry
2 garście ziaren słonecznika
6 łyżek oleju z pestek winogron
1 łyżeczka musztardy sarepskiej
1 łyżeczka miodu
1 łyżka soku z cytryny
sól,pieprz
olej rzepakowy do skropienia szparagów

Składniki na dwie porcje. Słonecznik uprażyć na suchej patelni. Porwaną sałatę ułożyć na talerzach. Pomidorki przekroić na pół. Przygotować sos-olej z pestek winogron wymieszać z miodem, musztardą i sokiem z cytryny, do smaku doprawić solą i pieprzem. Szparagi skropić olejem rzepakowym i delikatnie oprószyć solą. Można użyć całe szparagi lub tylko górne kawałki z główkami ( ja akurat tak zrobiłam, górne do sałatki a dolne kawałki dorzuciłam do zupy krem). Grillować na patelni grillowej aż delikatnie zmiękną. Ser halloumi pokroić w plastry i również ugrillować. W między czasie pokroić grillowane szparagi na mniejsze kawałki. Pokrojone szparagi i pomidorki ułożyć na sałacie. Na wierzchu ułożyć ser prosto z patelni. Posypać prażonym słonecznikiem i skropić sosem. Od razu podawać.


3 komentarze:

  1. Przepyszny przepis, już jest na liście moich ulubionych dań! Trafiłaś prosto do mojego serca, bo szparagi i halloumi to moje dwa ulubione składniki. Skorzystałam z przepisu już kilka razy, bo faktycznie jest bardzo prosty, wymyśliłam też opcję typu bowl na sycący obiad i podaję za każdym razem z innymi dodatkami: ryż, młode ziemniaczki lub kasza bulgur. To moje top 3, dzięki którym danie zawsze smakuje nieco inaczej. Dzięki za przepis!

    OdpowiedzUsuń
  2. Szparagi surowe?

    OdpowiedzUsuń