piątek, 2 listopada 2018

Kotleciki z bakłażana

Bakłażan pomimo swojej gąbkowatej konsystencji jest bardzo smacznym i sycącym warzywem. Zrobiłam z niego po prostu zwykłe kotleciki. Pokroiłam w plastry i panierowałam w jajku i bułce tartej jak kotlety. Bakłażana można doprawić dowolnymi przyprawami, ja wybrałam suszone pomidory z czosnkiem i bazylią.




składniki:

3 nieduże bakłażany, moje miały po ok 350 g

sól
suszone pomidory z czosnkiem i bazylią
4 jajka
bułka tarta do panierowania
olej rzepakowy do smażenia

Bakłażany dokładnie umyć i osuszyć. Odkroić końce i pokroić w plastry o grubości ok 1cm. Plastry oprószyć delikatnie solą i odstawić na ok 30 minut aby bakłażan puścił sok. Potem plastry osuszyć papierowym ręcznikiem. Przygotować bułkę tartą do panierowania i roztrzepać jajka. Rozgrzać patelnię z olejem. Plastry bakłażana oprószyć suszonymi pomidorami z czosnkiem i bazylią. Następnie panierować w jajku i bułce tartej. Smażyć na oleju z obu stron na ciemnozłoty kolor. Osączyć na papierowym ręczniku. Podawać z dowolnymi dodatkami, u mnie sałatka z tego co było pod ręką czyli sałata lodowa, pomidorki i ser sałatkowy.


3 komentarze:

  1. Robiłem podobne kotlety z cukinii i patisona, ale bakłażana nie próbowałem. Musi być pyszny! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Patisona nie robiłam ale z cukinii często robię, tylko cukinie wolę w mące. A te z bakłażana trochę przypominaja mi kolteciki z panierowanej kanii.

      Usuń