piątek, 15 listopada 2019

Kurczak z warzywami i ryżem

Piersi z kurczaka i warzywa duszone w mleczku kokosowym a do tego ryż. Proste składniki i mamy pyszne i szybkie w przygotowaniu danie.



składniki:

600 g piersi z kurczaka
800 g młodej cukinii, u mnie zielona i żółta
400 g papryki, u mnie czerwona
1 duża cebula
1 puszka mleczka kokosowego
2 łyżki oleju kokosowego
sól,pieprz
papryczka chili, świeża lub suszona
ulubiony ryż

Pierś kurczaka pokroić w niedużą kostkę. Cebulę pokroić w drobną kostkę. Cukinie razem ze skórką i paprykę pokroić w małą kostkę. W garnku rozgrzać olej kokosowy i zeszklić pokrojoną cebulę. Następnie dodać paprykę i cukinię. Doprawić delikatnie solą i pieprzem, dodać też papryczkę chilii. Ja miałam papryczkę suszoną ale można dodać także paprykę mieloną ostrą, ilość wedle uznania w zależności jak lubimy ostre. Warzywa chwilę smażyć. Następnie dodać pokrojoną pierś z kurczaka. Całość razem dusić aż mięso zmieni kolor. Potem wszystko zalać mleczkiem kokosowym i gotować aż warzywa będą miękkie. W trakcie doprawić jeszcze do smaku. Na koniec można całość zagęścić odobiną mąki, u mnie całość wyszła delikatnie zawiesista i nie zagęszczałam. Podawać z ryżem. Można na talerz wyłożyć najpierw ryż a na ryż kurczaka z warzywami i całość polać sosem lub od razu wszystko wymieszać z ryżem.


1 komentarz: