niedziela, 28 lutego 2021

Mini serniczki

Z dna szafki wygrzebałam silikonową foremkę, którą już dawno wygrałam w jakimś konkursie kulinarnym. Foremka fajna, piękne kształty udekorowanych muffinek jednak słodkości pieczone z niej już takich pięknych kształtów nie mają. Pomyślałam, że sprawdzi się w czymś na zimno. Miałam trochę zmielonego sera i kolorowe galaretki więc ukręciłam małe serniczki. Efekt jak widać na zdjęciach, już lepszy jednak foremki mają zbyt dużo maleńkich wgłębień i w niektórych galaretka jednak pozostała. Dużo lepiej sprawdziła się moja stara "kwiatkowa" formka ponieważ w niej jest już mniej wgłebień. Doskonale sprawdzi się także klasyczna zwykła silikonowa foremka na muffinki, może kształt taki zwykły ale serniczki też będą cieszyć oko i przede wszystkim całe ładnie wyjdą z foremki. Jak ktoś nie chce się bawić z silikonowymi foremkami lub ich po prostu nie ma polecam po prostu zwykłe szklaneczki czy pucharki. Kolorowe warstwy też będą ładnie się prezentowały. 



składniki:

450 g zmielonego sera, u mnie z wiaderka
4 różne galaretki, u mnie: cytrynowa, truskawkowa, agrestowa i wiśniowa

Ser przygotować wcześniej aby był w temperaturze pokojowej. Galaretkę cytrynową rozpuścić w 250 ml gorącej wody. Pozostałe galaretki także rozpuścić, osobno,  każdą w ok 350 ml gorącej wody. Galaretki odstawić do wystudzenia. Foremki silikonowe ułożyć na desce aby miały stabilne podłoże i schłodzić w lodówce. Gdy galaretki już wystygną galaretkę cytrynową zmiksować ze zmielonym serem. Na dno każdej foremki nalać po trochu dowolnej galaretki, odstawić do lodówki aby galaretki lekko się ścięły. Następna warstwa to masa serowa z cytrynową galaretką. Ponownie odstawić do lodówki aby się lekko ścieło. I tak kolejne wartwy do wykorzystania wszystkich składników. Poszczególnych warstw niczym nie odmierzałam, po prostu nalewałam po kilka łyżek galaretki czy masy serowej dlatego warstwy są różnej grubości. Po zapełnieniu foremek całość odstawić na kilka godzin aby dobrze stężało. Przed wyjęciem serniczków z foremek dobrze jest zanurzyć je w ciepłej wodzie. Foremka się ogrzeje i serniczki wtedy ładnie się odkleją i wyskoczą z foremki wystarczy tylko wywinąć foremkę. Małych serniczków wyszło mi 14 sztuk ale ilość zależy od wielkości i wysokości foremek.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz