czwartek, 4 marca 2021

Kotlety ziemniaczane ze szpinakiem i mozzarellą

Dawno nie robiłam kotletów ziemniaczanych więc musiałam to nadrobić. Powstała kolejna wersja z dodatkiem szpinaku i mozzarelli. Szpinak dodałam do masy ziemniaczanej a mozzarella trafiła do środka jako nadzienie. Polecam sycące i pyszne danie bez mięsa. Kotlety podałam z marchewką na ciepło oraz surówką ze słoika.



składniki:

1 kg ugotowanych letnich ziemniaków
200 g mrożonego szpinaku, u mnie własny mrożony grubosiekany
2 kulki mozzarelli (250g)
sól, pieprz
gałka muszkatołowa
czosnek granulowany
2 jajka 
3 łyżki mąki ziemniaczanej
bułka tarta
olej do smażenia

Szpinak wrzucić na patelnię i odparować wodę, wystudzić. Ziemniaki przeciśnąć przez praskę. Do ziemniaków dodać wystudzony szpinak, jajka oraz mąkę ziemniaczanę. Masę wymieszać następnie dobrze doprawić solą, pieprzem, gałką i czosnkiem. Mozzarellę osączyć z zalewy i pokroić na małe kwałki. Uformowć kotlety. Z masy ziemniaczanej uformować płaski placek, na środku ułożyć kawałek mozzarelli i dokładnie go oblepić formując kotleta. Masa delikatnie się lepi więc w trakcie formowania opruszać ręce bułką tartą. Uformowane kotlety obtoczyć w bułce tartej a potem smażyć na rozgrzanym oleju z obu stron na ciemnozłoty kolor. Osączyć na papierowym ręczniku. U mnie wyszło 13 kotletów. Podawać z dowolnymi dodatkami.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz