niedziela, 10 lipca 2022

Zielona zupa krem

Polecam przyszną zupę krem przygotowaną z różnych lisci. Pod folią zostało mi sporo sadzonek kalarepy bo nie miałam już gdzie posadzić a trzeba było zrobić miejsce więc po prostu ściełam młode liście. Do zupy dorzuciłam także szpinak i trochę listków rzodkiewki oraz ziemniaki dla kremowej konsystencji. Wyszła mi całkiem fajna zupa, którą podałam ze zrumienioną kiełbaską.



składniki:

250 g młodych liści kalarepy
150 g szpinaku
50 g młodych liści rzodkiewki
400 g obranych ziemniaków
1 cebula
3 ząbki czosnku
2 łyżki masła
ok 1,2 l bulionu, u mnie drobiowy
sól,pieprz
50-100 ml śmietanki 30 % lub 18%

Cebulę pokroić w półplastry. Czosnek pokroić w plasterki. Liście przesiekać aby były drobniejsze. Ziemniaki pokroić w niedużą kostkę. W garnku rozpuścić masło i zrumienić cebulę. Dodac czosnek i jeszcze chwile smażyć aż zacznie pachniec czosnkiem. Następnie dodac liście. Smazyc az liście zmniejsza obiętość. Potem dodać ziemniaki i całośc zalać bulionem. Gotować aż ziemniaki będą miękkie. Garnek zestawić z ognia, wlać śmietankę i całość zmiksować na krem. Do smaku doprawić jeszcze solą i pieprzem. Jakby zupa była za gęsta można dolać więcej bulionu.

1 komentarz:

  1. Sama bym na takie połączenie nie wpadła, ale wygląda smakowicie :D

    OdpowiedzUsuń