poniedziałek, 5 sierpnia 2024

Cukiniowe krążki z mięsem

Cukinia obrodziła więc trzeba korzystać. Tyle różności już robiłam w tym sezonie więc trzeba było wykombinować coś nowego. Monia namieszała i zamiast tradycyjnej wersji faszerowanej cukinii przygotowałam takie smakowite krążki. Nic trudnego ale fajnie prezentuje się na talerzu i dobrze smakuje.



składniki:

1 większa cukinia (moja miała ok 1 kg)
700 g mięsa mielonego, u mnie łopatka
pół czerwonej papryki
1 nieduża czerwona cebula
2 garście posiekanej natki pietruszki
1 łyżka majonezu
sól, pieprz
starty ser żółty do posypania

Cukinię dokładnie umyć, najlepiej wybrać taką grubszą sztukę aby były wieksze krążki ale żeby nie miała twardych pestek. Odkroić końce i pokroić w plastry o grubości ok 1,5 cm. Plastry ułożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Delikatnie oprószyć solą i pieprzem. Mieso mielone przełożyć do miski. Czerwoną paprykę i cebulę pokroić w drobną kosteczkę. Pokrojone warzywa, majonez oraz natkę pietruszki dodać do mięsa, dokładnie wyrobić. Do smaku doprawić solą i pieprzem. Na każdy plaster cukini nałożyć porcje mięsnej masy tworząc jakby czapeczkę. Blaszkę wstawić do piekarnika nagrzanego na 180 C i zapiekać ok 25-30 minut. Pod koniec pieczenia posypać startym żółtym serem. Cukiniowe krążki podałam z surówką z kalarepki.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz