wtorek, 25 czerwca 2013

Kolorowe szaszłyczki

Polecam moje ulubione kolorowe szaszłyczki z dodatkiem piersi z kurczaka. Do mięsa można zrobić dowolną ulubioną marynatę. Warzywa im bardziej kolorowe tym bardziej kolorowe będą nasze szaszłyki. Ja użyłam żółtej i zielonej cukinii, czerwonej papryki, czerwonej i białej cebuli oraz pieczarek.




 
składniki:

1 podwójna duża pierś z kurczaka
2 papryki
2 małe młode cukinie po ok 250 g (lub 1 większa ok 500 g)
3-4 średnie cebule
12 małych pieczarek

marynata do kurczaka:
7 łyżek soku z cytryny
2 łyżki sosu sojowego
1 łyżeczka musztardy delikatesowej
6 łyżek oleju rzepakowego
1 łyżka przyprawy do kurczaka lub do grilla

Składniki marynaty dokładnie wymieszać. Kurczaka pokroić w dużą kostkę i wrzucić do marynaty, dokładnie wymieszać aby marynata pokryła mięso. Ja zazwyczaj przykrywam folią wstawiam do lodówki na noc ale wystarczy ok 30 minut, zanim nam się grill dobrze rozpali mięsko już będzie dobre. Paprykę pokroić w średnią kostkę. Cukinię jeśli jest mała pokroić w plastry a jak większa to w pół plastry. Cebulę pokroić w plastry lub ćwiartki, ja kroje w ćwiartki i każdą ćwiartkę rozdzielam na 2-3 części. Pieczarki dajemy całe, jeśli są większe to można przekroić na pół. Składniki nadziewać na patyki według własnych upodobań. Gotowe szaszłyczki grillować ze wszystkich stron aż mięso nabierze złocistego koloru.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz