poniedziałek, 29 czerwca 2020

Makaron z pesto z rzodkiewki

Wszyscy robią pesto z liści rzodkiewki więc wypróbowałam i ja. Jednak mnie jakoś nie urzekło, jakość te liście nie mają dla mnie żadnego smaku. Dobre wyszło ale zdecydowanie smaczniejsze są same rzodkiewki i je mogę wcinać do woli. A pesto najlepsze jak dla mnie jest z rukoli.





składniki:

500 g makaronu, u mnie rurki

500 g piersi z kurczaka
150 g rzodkiewek

pesto
150 g liści z rzodkiewki

50 g rukoli
1 ząbek czosnku
2 łyżki słonecznika
3 łyżki drobno startego ser cheddar
olej rzepakowy
sól,pieprz

Przygotować pesto, ja robię za pomocą rozdrabniacza. Do rozdrabniacza włożyć liście rzodkiewki i rukoli, wlać trochę oleju i rozdrobnić. W trakcie rozdrabniania dolewać jeszcze oleju aby liście łatwiej się rozdrabiały. Następnie dodać czosnek, starty ser i słonecznik. Doprawić do smaku solą i pieprzem, dolać oleju jeśli jeszcze potrzeba. Konsystancja pesto powinna przypominac taką gęstą papkę.

Pierś kurczaka pokroić w kostkę, oprószyć solą i pieprzem. Rzodkiewki pokroić w plasterki. Na patelni rozgrzać trochę oleju i usmażyć kurczaka. Pod koniec smażenia dorzucić rzodkiewki. W międzyczasie ugotować makaron. Następnie połaczyć gorący ugotowany makaron z kurczakiem i rzodkiewkami oraz pesto. Ilość pesto wedle uznania jak kto lubi (dodałam prawie całe, zostało mi dwie łyżki). Wszystko dokładnie wymieszać i od razu podawać.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz