czwartek, 24 lipca 2014

Pesto z rukoli i suszonych pomidorów

Z warzywniaczka zebrałam starą rukolę, która jest już twardsza i bardziej ostra i już nie nadaje sie do sałatek. Swój zbiór wykorzytałam do zrobienia pesto. Podobne pesto robiłam już w małych ilościach przygotowując makaron z pesto czy łososia z pesto zapiekanego w cieście francuskim. Teraz zrobiłam dużą porcję i dałam nieco inne składniki. Wkrótce przedstawię przepisy w których wykorzystam to pesto.

składniki:

100 g rukoli
10-12 suszonych pomidorów z oleju
4-5 ząbków czosnku
5 duzych listków bazylii
3 łyżki ziaren słonecznika,dyni, orzeszków piniowych
1/2 szklanki oliwy lub też oleju z pomidorków
2 łyżki startego grana padano lub parmezanu

Do rozdrabniacza wrzucić suszone pomidory i ząbki czosnku, rozdrobnić. Następnie dodać listki bazylii oraz ziarna, ponownie rozdrobnić. Potem porcjami dodawać rukolę oraz olej, wszystko rozdrobnić. Na końcu dodać drobno starty ser i jeszcze raz włączyć rozdrabniacz aby składniki dobrze się wymieszały. Gotowe pesto przełożyć do słoiczka i zalać oliwa na wierzchu, można je przechowywać w lodówce ok 2 tygodni. 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz