środa, 30 lipca 2014

Jagodowa straciatella

Znowu wykorzystałam foremkę Lilianę o której pisałam Wam tutaj i przygotowałam pyszny deserek na zimno, tym razem z jagodami. Wystarczą dwie galaretki, śmietanka i trochę jagód i już mamy pyszny deserek na zimno:) Foremka jest świetna, nic nie przywiera a deserek sam wyskakuje z foremki.

składniki:

300 ml śmietanki 30%
300 g jagód
1 galaretka niebieska (użyłam Winiary)
1 galaretka ametystowa (użyłam Wodzisław)

Przygotować galaretki. Galaretkę niebieską rozpuścić w 300 ml wody. Galaretkę ametystową rozpuścić w 200 ml wody. Oczywiście można użyć innych galaretek pasujących kolorystyczne. Galaretki odstawić do wystudzenia. Gdy galaretki będą już lekko tężały do foremki wlać niebieską galaretkę i wstawć do lodówki aby nieco stężała. Można wcześniej foremkę schłodzić w lodówce wtedy galaretka szybciej stężeje. Następnie śmietankę ubić na sztywno, cały czas ubijać i wlewać galaretke ametystową. Do masy dodać jagody, ja kilka razy nagniotłam je łyżką aby puściły sok. Masą wymieszać z jagodami łyżką, nie musimy jej dokładnie mieszać. Następnie jagodową masę przełożyć do foremki na stężoną galaretkę. Dokładnie wyrównać i wstawić do lodówki na kilka godzin.




Słodkie jagodowe lato Lekkie desery bez piekarnika vol 2 Dania na zimno - czyli co jeść w upalne dni

8 komentarzy:

  1. Fajna forma, ja nigdy nie mogę takiej spotkać w sklepie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja mam podobna do babki z kominkiem ale metalowa i ten deserek z niej by mi nie wyszedł, ta jest z Tupperware i sprawdza się idealnie ale szkoda za to nie można w niej piec:P

      Usuń
    2. Taką formę kupisz bez problemu u konsultantki Tupperware. Ta forma nazywa się "Liliana"

      Usuń
  2. Wygląda smakowicie z tą błękitną galaretką :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super pomysł na ciasto bez pieczenia! Piękna i z pewnością pyszna straciatella :)
    Przepis dodaję do akcji
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. nigdy nie spotkałam takich galaretek?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie w małej miejscowosci trudno je dostać ale znalazłam je w Delikatesach Centrum,ale w większych sklepach ponoć są dostępne m.in.Piotr i Paweł,Auchan czy Kaufland

      Usuń