piątek, 16 kwietnia 2021

Pożywna zupa z mięsem mielonym i pomidorami

Do wykorzystania miałam mięso mielone z łopatki. Nie miałam konkretnego pomysłu więc jak zwykle namieszałam coś z tego co było pod ręką. Do mięsa dodałam warzywa, ryż oraz pomidorowe przetwory. Doprawiłam solidnie wędzoną papryką oraz niewielką ilością oregano. I tak powstał mi gar gęstej i pożywnej zupy. Jak zupa ma być rzadsza można dodać więcej bulionu, to już wedle uznania. 


skladniki:

600 g mięsa mielonego, u mnie łopatka
ok 2 l bulionu
1 duża cebula
3 ząbki czosnku
1 duża marchewka
2/3 szklanki ryżu (ok 130 g)
500 ml przecieru pomidorowego
1 słoik krojonych pomidorów (słoik 500 ml)
1 łyżka masła
sól,pieprz
wędzona papryka
oregano

Cebulę pokroić w drobną kostkę. Czosnek drobniutko posiekać. W garnku rozgrzać masło i zeszklić cebulę. Dodać czosnek i jeszcze chwilkę smażyć. Następnie dodać mięso mielone. Mięso rozdrobnic i smażyć aż zmieni kolor. Następnie całość zalać bulionem. Marchewkę pokroić w drobną kostkę i wrzucić do garnka. Całość zagotować. Następnie dodać ryż. Gotować aż składniki będą miękkie. W trakcie gotowania doprawić do smaku solą, pieprzem, oregano i wędzoną papryką. Na koniec gdy składniki będą już miękkie dodać przecier pomidorowy oraz krojone pomidory. Ponownie zagotować i doprawić do smaku jeśli potrzeba.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz