niedziela, 4 września 2016

Przecier pomidorowy

Pomidorki skąpane w letnim słoneczku obowiązkowo muszą trafić do słoiczków. W postaci słodziutkiego przecieru przypomną smak lata i nadadzą naszym daniom wspaniałego aromatu. Przecier pomidorowy można przygotować na różne sposoby. Można pomidorki obrać ze skórki i rozdrobnić blenderem tak jak ja to zrobiłam. Można też pozbyć się pestek i skórek przecierając rozgotowane pomidorki przez gęste sito lub tzw. przecierak. Niektórzy też mielą pomidorki w maszynce do mięsa a potem tylko gotują lub tylko miksują blenderem. Wszystko zależy od tego jaki sprzęt posiadamy do pomocy.

składniki:

5 kg mięsistych pomidorów u mnie lima
3 łyżki cukru
1,5 łyżki soli kamiennej

Pomidory dokładnie umyć. Na czubku każdego pomidora zrobić nacięcie w kształcie krzyżyka. Następnie pomidory zalać wrzątkiem i sparzyć ok 3-4 minuty. Obrać ze skórki. Obrane pomidory pokroić na mniejsze kawałki, zgrubienia po ogonku wykroić i wyrzucić. Następnie pokrojone pomidory przełożyć do garnka. Zagotować i gotować aż pomidory całkowicie się rozpadną. Następnie wszystko zmiksować blenderem na gładką masę. Do zmiksowanych pomidorów dodać sól i cukier. Ponownie zagotować i gotować aż pomidory zgęstnieją i uzyskają odpowiednią dla nas konsystencję. Ja zawartość garnka zredukowałam o 1/4. Następnie przecier przelać do słoiczków. Słoiczki dobrze zakręcić. Wstawić do garnka wyścielonego gazetami, zalać wodą na wysokość 3/4 słoika pasteryzować 20 minut od zagotowania. Pozostawić w garnku do wystudzeniu.

Z tej ilości pomidorów wyszło mi ok 2,8 l przecieru.

Mój przecier zawiera trochę pestek ale mi to w niczym nie przeszkadza. Nie ma ich za dużo bo mięsiste pomidory nie mają tak dużo pestek a poza tym cześć rozdrabnia blender. Jeśli nie lubicie pestek w przecierze pomidorki można pomidorków nie obierać ze skórki a po pierwszym gotowaniu całość przetrzeć przez gęste sito lub przecierak.


2 komentarze:

  1. I później w zimie jak się wyciągnie taki słoik pachnący latem... Mmm coś pięknego.
    Po więcej przepisów i po dietetyczne ciekawostki zapraszam Cię na bloga kcalmara ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Domowy przecier jest najlepszy, też właśnie zrobiłam.

    OdpowiedzUsuń