czwartek, 22 września 2016

Nalewka z aronii

Przedstawiam kolejną moją nalewkę, tym razem z aronii. To moja druga nalewka jaką zrobiłam. Pierwsza porzeczkowa była dobra ale ta jest zdecydowanie lepsza. Jest bardziej delikatna i taka lżejsza w smaku.

składniki:

1 kg aronii
1,5 l wody
ok 3/4 kg cukru
1 cytryna
0,5 l spirytusu
0,5 l wódki

Aronię oczyścić z paprochów i ogonków, dokładnie umyć i osuszyć. Przełożyć do pojemnika i włożyć do zamrażarki. Mrozić kilka dni, u mnie mroziła się dosyć długo bo nie miałam pomysłu co z niej zrobić. Mrożenie sprawia, że aronia traci goryczkę. Następnie owoce rozmrozić. Przełożyć do garnka i rozgnieść nieco tłuczkiem do ziemniaków. Dodać cukier i wlać wodę. Zagotować i gotować na wolnym ogniu 30 minut. Garnek z zawartością odstawić na 24 godziny. Po tym czasie wywar przecedzić przez gęste sito. Owoce można wyrzucić. Do soku z aronii dodać sok wyciśnięty z cytryny, spirytus oraz wódkę. Wszystko dokładnie wymieszać. Przecedzić przez gęstą gazę. Rozlać do butelek. Odstawić na minimum 6 miesięcy, im dłużej tym lepiej.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz