poniedziałek, 4 kwietnia 2022

Pieczeń wieprzowa z suszonymi pomidorami

Zmieliłam wielki kawał łopatki. Z części mięsa powstały na obiad pulpety a z reszty zrobiłam niedużą pieczeń na kanapki. Akurat zakupiłam piersi z kurczaka z kością i skórą więc postanowiłam, że skórki wykorzystam do przykrycia pieczeni.  To był bardzo dobry pomysł. Skórka ładnie się zapiekła i stworzyła smaczną warstwę na wierzchu.


składniki:

1 kg zmielonej łopatki wieprzowej
2 łyżki suszonych pomidorów z czosnkiem i bazylią
sól,pieprz
1 kopiasta łyżka majonezu
2 skórki z podwójnej piersi kurczaka
masło do posmarowania formy

Mięso przełożyć do miski. Dodać majonez oraz suszone pomidory z czosnkniem i bazylią, sól i pieprz do smaku. Całość dobrze wyrobić. Keksówkę 25x11 natłuścić delikatnie masłem i przełożyć mięsną masę. Ładnie wygładzić wierzch i przykryć skórką z kurczaka. Wstwić do piekarnika nagrzanego na 180 C i piec do zarumienienia, ok 50-60 minut. Przestudzić i wyjąć pieczeń z foremki, całkowicie wystudzić i wstawić do lodówki do schłodzenia. Potem można kroić w plastry.




1 komentarz: