sobota, 14 września 2019

Przekładaniec bez pieczenia

Miał powstać 3 bit ale niestety zabrakło masy kajmakowej i musiałam stworzyć coś słodkiego z tego co było pod ręką. Słodki składnik zastąpiłam owocowym dodatkiem w postaci borówek i galaretki. Do tego jeszcze miałam po opakowaniu ciemnych i jasnych herbatników więc całość wyszła taka łaciata. 



składniki:

ok 500 g herbatników, u mnie mieszane jasne maślane i ciemne kakaowe
2 duże budynie waniliowe bez cukru ( duże budynie na 3/4 l mleka)
4-5 łyżek cukru
1,2 l mleka
150 g miękkiego masła

pianka z borówkami
350 ml śmietanki 30 %
1 galaretka o smaku owoców leśnych
ok 200 g borówek

na wierzch 
4-6 kostek czekolady, dałam gorzką

Przygotować masę. Odlać ok 0,5 l mleka i rozmieszać w nim budynie. Pozostałe mleko zagotować z cukrem. Wlać rozmącone budynie i ugotować budyń. Gotowy budyń wystudzić. Następnie zmiksować miękkie masło i cały czas miksując dodawać po łyżce wystudzonego budyniu. Blaszkę 35x25 wyłożyć papierem do pieczenia. Dno blaszki wyłożyć herbatnikami,  wyłożyłam same kakaowe. Na herbatniki wyłożyć połowę masy. Ładnie wyrównać i ponownie ułożyć warstwę herbatników, tym razem dałam jasne. Na herbatniki wyłożyć drugą połowę masy. Masę znowu ładnie wyrównać i przykryć warstwą herbatników, tym razem dałam na przemian jeden jasny jeden kakaowy. Blaszkę wstawić do lodówki. Galaretkę rozpuścić w 250 ml gorącej wody i odstawić do wystudzenia. Gdy galaretka będzie już tężeć ubić na sztywno śmietankę. Cały czas ubijać i ciurkiem wlewać galaretkę. Do masy dodać borówki i wymieszać łyżką. Masę wyłożyć na herbatniki i ładnie wyrównać. Wierzch posypać startą czekoladą. Wstawić do lodówki na kilka godzin aby całość dobrze stężała a herbatniki zmiękły.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz