czwartek, 2 września 2021

Deser z letnimi owocami i adwokatem

Tym razem deser z procentami. Zalegał mi w butelce adwokat więc wykorzystałam go do przygotowania szybkiego i prostego deseru. Połączyłam z nim klasyczny krem z serka mascarpone i śmietanki i uzyskałam pyszną masę. Dorzuciłam owoce i kilka herbatników i szybki deser gotowy.


składniki:

300 ml śmietanki 30 %
250 g mascarpone
3/4 szklanki adwokatu
10 herbatników kakaowych
ok 200-250g owoców, u mnie maliny, jeżyny i borówki
listki mięty

Śmietankę i mascarpone przełożyć do miski i ubić na sztywno. Można dosłodzić do smaku jak ktoś woli bardziej słodkie. Następnie powoli wlewać adwokat i cały czas miksować aż składniki się połączą. Przygotować szklaneczki, u mnie 8 sztuk. Na dno każdej szklaneczki pokruszyć jednego herbatnika. Nałożyć porcję kremu. Na krem ułożyć porcję owoców, przykryć kolejną porcją kremu. Na wierzchu posypać pozostałymi drobno pokruszonymi herbatnikami, udekorować owocami i miętą. Wyszło mi 8 deserów ale wszystko zależy od wielkości szklaneczek/słoiczków. Przed podaniem najlepiej dobrze schłodzić w lodówce.



1 komentarz: