piątek, 7 kwietnia 2023

Ciasto bananowo-kajmakowe na herbatnikach

Monia znowu mieszała i namieszała pyszne ciacho. W sumie miałam robić 3 bita ale okazało się, że nie mam śmietanki. Miałam za to banany ładne żółciutkie i takie brzydkie już przejrzałe, które prosiły się o zużycie i ser w wiaderku więc to połączyłam i powstał mi taki bananowo-kajmakowy cudaczek.


składniki:

spód
ok 300 g kakaowych herbatników
300 g masy kajmakowej

masa jasna
600 g zmielonego sera, u mnie z wiaderka
210 g masy kajmakowej
1/3 szklanki mleka
2 płaskie łyżki żelatyny

masa ciemna
400 g zmielonego sera, u mnie z wiaderka
3 duże mocno dojrzałe banany
2 łyżki kakao
1-2 łyżki cukru
1/3 szklanki mleka
2 płaskie łyżki żelatyny

wierzch
3 duże banany
2 galaretki bananowe
750 ml gorącej wody

Składniki przygotować wcześniej aby były w temperaturze pokojowej. 
Blaszkę o wymiarach 30x25 wyłożyć papierem do pieczenia. Na dno ułożyć jedną warstwę herbatników. Następnie herbatniki posmarować masą kajmakową i ułożyć drugą warstwę herbatników.

Przygotować masę jasną. Do miski przełożyć zmielony ser oraz masę kajmakową. Dokładnie zmiksować. Jeśli lubimy bardziej słodkie można dosłodzić cukrem do smaku. Do rondelka wlać mleko, dodać żelatynę. Chwilę poczekać aby napęczniała. Następnie mleko podgrzać i rozpuścić dokładnie żelatynę, nie gotować, odstawić do przestudzenia. Gdy żelatyna będzie letnia wlewać powoli do masy, miksować aż składniki dobrze się połączą. Masę przełożyć na przygotowany spód z herbatników. Ładnie wyrównać i wstawić do lodówki.

Przygotować masę ciemną. Banany obrać ze skórki i zmiksować w rozdrabniaczu na mus razem z kakao. Do miski przełożyć ser oraz zmiksowane banany. Dodać cukier, dodałam tylko łyżkę bo banany były bardzo słodkie. Całość zmiksować aby składniki się połączyły. Do rondelka wlać mleko, dodać żelatynę, poczekać aż napęcznieje. Mleko podgrzać i rozpuścić dokładnie żelatynę, nie gotować, odstawić do przestudzenia. Następnie letnią żelatynę połączyć z masą, dokładnie zmiksować aby składniki dobrze się połączyły. Masę ciemną wyłożyć na masę jasną. Wierzch wyrównać i ponownie wstawić do lodówki. Galaretki bananowe rozpuścić w 750 ml gorącej wody, odstawić do wystudzenia. Banany pokroić w plasterki i ułożyć na wierzchu ciasta. Zalać teżejącą galaretką. Ponownie odstawić do lodówki aby wszystko dobrze stężało.



2 komentarze:

  1. Wygląda bardzo apetycznie! :-)

    Zapraszam na moje social media:
    www.truskawkowa-fiesta.blogspot.com
    www.facebook.com/truskawkowa.fiesta
    www.instagram.com/truskawkowa_fiesta

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda jak z najlepszej cukierni :-)

    OdpowiedzUsuń