sobota, 15 sierpnia 2020

Warzywa faszerowane mięsem, szpinakiem i kaszą bulgur

Lubimy faszerowane warzywa więc znowu coś zmieszałam. Zmieliłam łopatkę i wymieszałam z kaszą bulgur oraz szpinakiem, który miałam zamrożony. Takim pysznym farszem nadziałam cukinie oraz papryki czerwone i białe bo akurat te warzywa miałam pod ręką. Można także użyć bakłażana czy duże pieczarki. Dla każdego coś dobrego.

składniki:

2 średnie cukinie
2 papryki czerwone 
2 papryki białe

farsz
800 g mięsa mielonego, u mnie łopatka
100 g kaszy bulgur
300 g szpinak, dałam mrożony grubosiekany z własnych zapasów
sól, pieprz
ser żółty do posypania

Przygotować warzywa do faszerowania. Z papryki usunąć gniazda nasienne. Cukinię przekroić wzdłuż na pół i wydrążyć miękki środek. Cukinię lekko posolić i odłożyć na ściereczkę wydrążoną stroną do dołu. Kasze ugotować i wystudzić. Szpinak wrzucić na patelnię, rozmrozić i odparować nadmiar wody, wystudzić. Do mięsa mielonego dodać kaszę i szpinak. Dokładnie wyrobić. Doprawić do smaku solą i pieprzem. Gotowym farszem napełnić warzywa. Ułożyć je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Wstawić do piekarnika nagrzanego na 180/190 C i zapiekać aż warzywa będą miękkie, ok 30 minut. Pod koniec pieczenia posypać jeszcze startym serem.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz