środa, 8 marca 2023

Kruche babeczki z nadzieniem czekoladowym

Dziś zapraszam na małe słodkości w postaci kruchych babeczek. Nadzienie to budyń czekoladowy z dodatkiem czekolady. Użyłam czekolady gorzkiej ale jak ktoś woli bardziej słodkie może użyć czekolady mlecznej. Do dekoracji wykorzystałam m.in. wiśnie, które pozostały mi po nalewce, bardzo dobrze się komponują z czekoladowym nadzieniem.



składniki:

kruche ciasto

300 g mąki pszennej
200 g zimnego masła
50 g cukru pudru
2 żółtka 
szczypta soli

oraz
1 duży budyń czekoladowy (na 3/4 l mleka)
3 płaskie łyżki cukru
3/4 l mleka
60 g ciemnej czekolady, dałam gorzką
wiórki kokosowe
posiekane prażone orzechy laskowe
pestki granatu
wiśnie z nalewki

Przygotować ciasto. Mąkę wymieszać z solą i cukrem pudrem. Dodać zimne masło i posiekać nożem. Dodać żółtka i zagnieść jednolite ciasto. Gotowe ciasto owinąć folią i schłodzić w lodówce 30 minut. Potem rozwałkowć na grubość ok 4-5 mm i wykroić foremką od babeczki koła, wylepić dokładnie foremki. Ustawić na blaszce do pieczenia. Piec w piekarniku nagrzanym na 180 C aż babeczki się ładnie przyrumienią, ok 15-20 minut. Gotowe babeczki wyciągnąć z foremek i odłożyć na kratkę do wystudzenia.
Ugotowac budyń. W garnku zagotować 1/2 l mleka z cukrem. W pozostałym mleku rozpuscić proszek budyniowy. Gdy mleko sie zagotuje wlać rozpuszczony proszek. Gdy masa już zgęstnieje zestawic z ognia i dodać połamaną czekoladę, dokładnie wymieszać aby czekolada sie rozpuściła. Budyń przestudzić i letnim nadziać babeczki, ja nakładałam po prostu łyżeczką. Wierzch udekorować dowolnie. U mnie część babeczek jest z wiórkami kokosowymi i granatem a częsć z prażonymi orzechami i wisienką z nalewki.

Posiadam foremki do babeczek o średnicy 6 i 8 cm więc część jest większych a część mniejszych, w sumie wyszło mi ich 25.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz