piątek, 11 maja 2018

Ciasto Cytrynka bez pieczenia

Cytrynka to po prostu taka moja wersja sernika na zimno. Ciasto składa się z kilku warstw, które w całość wiążą galaretki cytrynowe. Spód zrobiłam z herbatników ale można ciasto zrobić również na niskim biszkopcie. Można zrobić również wersję z galaretkami o innym smaku lub zmieszać różne smaki.




składniki:

800 g zmielonego sera, u mnie z wiaderka
5 galaretek cytrynowych
2 łyżki cukru waniliowego
300 ml śmietanki 30 %

oraz
herbatniki do wyłożenia formy
starta czekolada do posypania

Jedną galaretkę cytrynową rozpuścić w 300 ml gorącej wody. Przelać na płaski talerz i zostawić do całkowitego stężenia. Można sobie ją przygotować dzień wcześniej.

Ser przygotować wcześniej aby był w temperaturze pokojowej.

Blaszkę 30x25 wyłożyć papierem do pieczenia. Dno formy wyłożyć herbatnikami, u mnie wyszło 15 sztuk. Przygotowaną blaszkę wstawić do lodówki do schłodzenia. Kolejne dwie galaretki cytrynowe rozpuścić w 400 ml gorącej wody i odstawić do wystudzenia. Ser przełożyć do miski, dodać cukier waniliowy i dokładnie zmiksować. Jeśli wolimy bardziej słodkie oczywiście można dodać więcej cukru. Stężałą na talerzu galaretkę pokroić w kostkę. Do masy serowej dodać wystudzone 2 galaretki rozpuszczone w 400 ml wody. Całość dokładnie zmiksować. Dodać także galaretkę pokrojoną w  kostkę i delikatnie wymieszać łyżką. Masę przełożyć do schłodzonej blaszki i ładnie wyrównać. Wstawić do lodówki.

Następną galaretkę rozpuścić w 400 ml gorącej wody. Odstawić do wystudzenia. Gdy galaretka wystygnie wylać ją na masę serową. Ciasto ponownie wstawić do lodówki.

Przygotować ostatnią galaretkę. Rozpuścić ją w 250 ml goracej wody i odstawić do wystudzenia. Gdy galaretka już wystygnie i będzie tężejącą ubić śmietankę. Następnie do ubitej śmietanki wlewać ciurkiem wystudzoną galaretkę. Zmiksować do połączenia składników. Masę wylać na wierzch ciasta. Całość posypać startą czekoladą. Znowu wstawić do lodówki na kilka godzin aby całość dobrze stężała. Przed podaniem ciasto wystawć kilkanaście minut wcześniej z lodówki.

Polecam inne ciasta z galaretkami:
Śmietanowiec
Cygańskie ścieżki
Ciasto mocno owocowe




9 komentarzy:

  1. Lubię takie proste i szybkie ciasta. Może dziś uda mi się je zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne to cisto,dziękuję za przepis.
    Życzę również smacznego.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie przygotowane ciasto. Prosto, ale jak efektownie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja zrobiłam w kolorze zielonym. Pycha ☺ super przepis. Dziękuję ☺

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo smaczne i proste e eukpnaniu ciasto

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam. Czy galaretki na 3/4 litra . Czy mogą być na 1/2 litra ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie spotkałam galaretek na 3/4 l wody, w przepisie użyłam klasycznych galaretek na 1/2 l wody.

      Usuń