poniedziałek, 30 stycznia 2023

Krokiety a'la sajgonki

Pyszna propozycja łącząca dwa dania- krokiety oraz sajgonki. Dania, które moja rodzinka bardzo lubi. Mieliśmy ochotę na sajgonki ale niestety brakło składników więc namieszałam z tego co było pod ręką i zamiast sajgonek powstały krokiety a'la sajgonki. Zamiast papieru ryżowego użyłam naleśników. Do farszu dodałam posiekaną pierś z kurczaka oraz gotową mieszankę chińską, która zawiera warzywa i grzyby mun. Makaron ryżowy pominęłam bo warzyw było sporo. Całość doprawiłam sosem sojowym.


składniki:

12 naleśników
600 g piersi z kurczaka
750 g mrożonej mieszanki chińskiej
1 duża cebula
olej do smażenia
sos sojowy
2-3 jajka
bułka tarta i czarny sezam do panierowania

Naleśniki przygotować według własnego wypróbowanego przepisu, u mnie zawsze z tych proporcji. Pierś kurczaka drobno pokroić. Cebulę pokroić w drobną kostkę. Na patelni rozgrzać odrobinę oleju. Podsmażyć pokrojoną pierś, delikatnie doprawić sosem sojowym.  Mięso smażyć krótko aby tylko zmieniło kolor, gotowe mięso przełożyć na talerz. Ponownie rozgrzac patelnię z odrobiną oleju i delikatnie przyrumienić pokrojoną cebulę. Następnie dodać mieszankę chińską i całość smażyć aż warzywa zmiękną. Pod koniec smażenia dodać wcześniej podsmażoną pierś, dokładnie wymieszać i całość dobrze doprawić do smaku sosem sojowym. Na naleśniki nakładać gotowy farsz i zawinąć w krokiety (boki do środka i zrolować). Gotowe krokiety panierować w roztrzepanym jajku oraz bułce tartej wymieszanej z czarnym sezamem. Nastepnie smażyć na oleju na złoty kolor, osączyć na papierowym ręczniku. Gotowe krokiety podałam z słodko-pikantnym sosem chili.


1 komentarz: