niedziela, 5 lutego 2017

Pikantna zupa z kurczakiem i mleczkiem kokosowym

Nigdy nie robiłam zupy z kurczaka z mleczkiem kokosowym a że akurat mleczko zalegało mi w szafce w końcu nastąpił ten pierwszy raz. W internecie sporo różnych przepisów, szczególnie z dodatkiem curry za którym nie przepadamy. Dlatego też stworzyłam swoją wersję ze składników i przypraw jakie miałam pod ręką. Do zupki planowałam podać makaron ryżowy ale akurat mi się skończył więc podałam makaron błyskawiczny wonton. Zupka mile zaskoczyła mnie smakiem i na pewno jeszcze zagości na naszym stole.

składniki:

400 g piersi z kurczaka
1 cebula
2 średnie czerwone papryki
2 ząbki czosnku
1 łyżka oleju kokosowego
800 ml wody
400 ml mleczka koksowego
1/2 łyżeczki słodkiej papryki
1/2 łyżeczki kurkumy
2 łyżki sosu sojowego
3 łyżki soku z limonki
sól,pieprz
1/2 małego suszonego strączka papryczki chili
garść posiekanej natki pietruszki
ok 150 g makaronu błyskawicznego wonton

Cebulę pokroić w drobną kostkę. Paprykę oczyścić z nasion i pokroić w średnia kostkę. Czosnek drobniutko posiekać. Pierś kurczaka również pokroić w średnią kostkę. W garnku rozgrzać olej kokosowy i zeszklić cebulę. Następnie dodać czosnek oraz kurczaka. Smażyć aż mięso zmieni kolor. Dodać pokruszoną papryczkę chili oraz pokrojoną paprykę, całość zalać wodą. Dodać też słodka paprykę oraz kurkumę. Gotować aż kurczak i papryka będą miękkie. Następnie dodać mleczko kokosowe, sos sojowy oraz sok z limonki. Całość zagotować, do smaku jeśli jeszcze potrzeba doprawić sola i pieprzem. Zestawić z ognia dodać natkę pietruszki i wymieszać. Makaron przygotować według instrukcji na opakowaniu. Do miseczki nakładać makaron a potem nalać zupkę i podawać.


1 komentarz: