piątek, 19 czerwca 2015

Tarta z truskawkami

Dawno nie robiłam tarty więc się skusiłam i zrobiłam tym razem wersję truskawkową. Do ciasta dodałam nieco tartych migdałów. Do tego delikatny śmietankowy krem z mascarpone, który świetnie komponuje się z truskawkami. Tarta zniknęła bardzo szybko i smakowała nawet mojemu mężusiowi, który za tartami nie przepada.

składniki:

kruche ciasto
200 g mąki pszennej u mnie typ 500 Młyn Kopytowa
50 g tartych migdałów
125 g masła
1 żółtko
1 łyżka cukru pudru
szczypta soli

krem
200 ml śmietanki 30 %
250 g serka mascarpone

oraz
2 łyżki dżemu truskawkowego
truskawki ok 450 g
kilka listków świeżej mięty

Mąkę wymieszać z cukrem pudrem, solą i tartymi migdałami. Dodać masło oraz żółtko i zagnieść ciasto. Gotowe ciasto zawinąć w folię aluminiową i odłożyć do schłodzenia do lodówki na 1 godzinkę. Następnie schłodzonym ciastem wylepić formę do tarty, na dnie nakłuć widelcem. Wstawić do nagrzanego piekarnika na 200 C i piec ok 25 minut aż ciasto się zarumieni. Śmietankę ubić na sztywno, serek mascarpone wymieszać łyżką a następnie porcjami dodawać ubitą śmietanę. Składniki wymieszać delikatnie łopatką aby się połączyły. Wystudzone ciasto posmarować dżemem a następnie wyłożyć krem z bitej śmietany i mascarpone. Na wierzchu udekorować truskawkami i listkami mięty. Przed podaniem dobrze schłodzić i oprószyć delikatnie cukrem pudrem.




1 komentarz: