poniedziałek, 21 listopada 2016

Karkówka duszona w sosie grzybowym

Już chyba zapomniałam smak grzybów bo już drugi sezon u nas bez grzybów. Ale podkradłam cztery suszone grzybki ze skromnego zapasiku, który trzymam na święta do uszek i pierogów. Cztery małe grzybki nadały sosikowi wspaniały aromat.

składniki:

700 g karkówki
2,5 szklanki gorącej wody
1 cebula
4-5 suszonych grzybków (ja dałam 4 duże kapelusze podgrzybka)
3 listki laurowe
2-3 łyżki mąki pszennej

Karkówkę pokroić w grubsze plastry. Następnie plastry mięsa obsmażyć z obu stron, jeśli chcemy uzyskać ciemny sos to trzeba mięso mocno przysmażyć. Potem mięso zalać wodą. Dodać listki laurowe, pokrojoną cebulę i pokruszone suszone grzybki, sól do smaku. Grzybków nie trzeba dużo wystarczy te kilka bo jak damy za dużo to sos będzie za gorzki. Dusić aż mięso będzie miękkie. Gdy mięso będzie już gotowe przełożyć je na talerz. Mąkę wymieszać w odrobinie wody i zagęścić sos. Do sosu ponownie włożyć mięso aby się rozgrzało. Podawać z dowolnymi dodatkami, u mnie kluseczki ziemniaczano-marchewkowe oraz buraczki z papryką i cebulą.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz