sobota, 30 czerwca 2018

Ciasto truskawkowe na herbatnikach

Pyszne truskawkowe ciasto bez pieczenia na herbatnikach. Tworząc ciasto inspirowałam się przepisem na ciasto Shrek. Ugotowałam gęsty budyń i dodałam do niego galaretki. Budyń ugotowałam normalnie na mleku a zamiast soku dodałam kolejną warstwę ze zmiksowanych truskawek. Na wierzchu jest pianka ze śmietanki i galaretki. Zamiast biszkoptu użyłam herbatników, które oddzieliły poszczególne warstwy.



składniki:

ok 600 g herbatników kakaowych

masa budyniowa
3 budynie śmietankowe bez cukru (budynie na 0,5 l mleka)
1 l mleka
4 łyżki cukru
2 galaretki truskawkowe

masa truskawkowa
650 g truskawek
2 galaretki truskawkowe
250 ml gorącej wody

pianka
500 ml śmietanki
1 galaretka truskawkowa
200 ml gorącej wody

Blaszkę 35x25 wyłożyć papierem do pieczenia. Dno wyłożyć herbatnikami i odstawić.
Przygotować masę budyniową. Ugotować gęsty budyń z 1 l mleka z dodatkiem 4 łyżek cukru. Do ugotownego już gorącego budyniu wsypać 2 galaretki truskawkowe. Dokładnie wymieszać aby galaretka się dobrze rozpuściła. Masę przestudzić, kilka razy przemieszać aby odparowała i wyłożyć na herbatniki. Ładnie wyrównać. Poczekać aż będzie letnia i wyłożyć kolejną warstwę herbatników. Odstawić do wystudzenia.
Przygotować masę truskawkową. Galaretki truskawkowe rozpuścić w 250 ml gorącej wody i odstawić do wystudzenia. Truskawki zmiksować na gładki mus za pomocą blendera lub rozdrabniacza. Do zmiksowanych truskawek dodać przygotowane wcześniej galaretki. Dokładnie wymieszać. Jak masa zacznie gęstnieć wylać na herbatniki. Wstawić do lodówki aby masa lekko stężała i ułożyć kolejną warstwę herbatników. Wstawić do lodówki.
Przygotować piankę. Galaretkę truskawkową rozpuścić w 200 ml wody. Odstawić do wystudzenia. Gdy galaretka wystygnie i już będzie gęstnieć ubić śmietankę na sztywno. Cały czas ubijać i wlewać powoli galaretkę. Dokładnie zmiksować aby składniki się połączyły. Masę wyłożyć na wierzch ciasta. Ładnie wyrównać. Odstawić do lodówki na kilka godzin aby całość dobrze stężała. Przed podaniem można udekorować truskawkami lub posypać startą czekoladą.


5 komentarzy:

  1. Wygląda bardzo zachęcająco, dostanę kawałek? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo chętnie ale jak zrobię drugie bo tego już nie ma :)

      Usuń
  2. Dla mnie nowościä jest ze można galaretke mieszac z budyniem- ciekawe połäczenie
    I.pewnie smak.ciekawy.Galaretka ma za zadanie co usztywnic mase budyniowa??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie to też nowość, pierwszy raz robiłam taką masę do wspomnianego Shreka. Masa fajna. A galaretka usztywnia masę bo nie ma tutaj masła, nadaje też delikatny kolor i smak.

      Usuń