środa, 12 września 2018

Kiszona cukinia

Wszyscy znamy kiszoną kapustę i kiszone ogórki ale można też kisić inne warzywa. Jeszcze nie kisiłam nic innego poza tymi wymienionymi dlatego też zrobiłam kilka testów kiszonek z różnych warzyw. Wypróbowałam już rzodkiewkę oraz pomidory. Kolejne warzywo, które trafiło do kiszenia to młoda cukinia. 

składniki:

młoda cukinia, sztuki małe ok 150-250 g

do każdego słoika o pojemności 1 litr:
2 liście chrzanu, gałązka kopru z nasionami, 2-3 ząbki czosnku, kawałek korzenia chrzanu

zalewa
1 litr zimnej przefiltrowanej wody
2 płaskie łyżki soli kamiennej

Cukinie dokładnie umyć. Odkroić końcówki. Wybrałam młodziutkie małe sztuki, wielkością przypominające ogórki gruntowe. Do każdego słoika na dno włożyć jeden liść chrzanu i ząbek czosnku. Ułożyć ścieśle małe cukinie. Pomiędzy włożyć gałązkę kopru, kawałek chrzanu i pozostałe dwa ząbki czosnku. Na wierzchu cukinię przykryć drugim liściem chrzanu. Sól rozpuścić w zimnej przefiltrowanej wodzie. Zalewą zalać cukinię aby była cała przykryta. Słoiki zakręcić i odstawić do ukiszenia. Podczas pierwszych dni fermentacji słoiki moga nieco ciec więc najlepiej postawić je na jakimś ręczniku lub podstawce. Po kilku dniach można odstawić do spiżarni.

Polecam inne przetwory z cukinią:

Keczup z cukinii
Dżem z cukinii
Sałatkę wielowarzywną
Sos słodko-kwaśny
Sałatkę z cukinii z kurkumą



2 komentarze:

  1. Chyba tego mi brakowało �� Cukini nam zatrzęsienie, jutro próbuje ��

    OdpowiedzUsuń
  2. Ukisilam juz ogórki, paprykę, pomidory, kalafiory, rzodkiewkę i marchew. Pycha

    OdpowiedzUsuń