środa, 27 stycznia 2016

Pierogi/kluski leniwe z twarogiem

To moje kolejne kluchy do kolekcji. Jedni nazywają je kluchami bo to w końcu rodzaj klusek a inni pierogami leniwymi bo nie trzeba nic wałkować ani lepić tylko zagnieść i gotowe. Przyznam szczerze, że nazwy znam ze słyszenia ale smak dotąd był mi nie znany. Ale szybko nadrobiłam zaległości. Kluchy są bardzo szybkie w przygotowaniu i bardzo pyszne, na pewno zagoszczą na naszym stole nie raz.

składniki:

500 g twarogu półtłustego
2 jajka
1 czubata łyżka mąki ziemniaczanej
ok 1 czubata szklanka mąki pszennej

Twaróg przełożyć do miski. Rozdrobnić widelcem lub ręką. Następnie dodać jajka oraz mąki. Czubata szklanka mąki pszennej mi wystarczyła ale być może trzeba będzie dać więcej w zależności od tego jak wilgotny jest twaróg. Wyrobić elastyczne ciasto. Następnie ciasto przełożyć na stolnicę. Podsypać mąką i podzielić na 3-4 części. Każdą część uformować na wałeczek o szerokości ok 3 cm, lekko spłaszczyć ręką. Pokroić w prostokąty lub romby. Gotowe kluchy gotować w osolonym wrzątku ok 2 minuty od wypłynięcia. Podawać polane bułeczką zarumienioną na masełku.


6 komentarzy:

  1. Oj dawno nie jadłam. Tylko szkoda, że u nas tylko ja je lubię.

    OdpowiedzUsuń
  2. wiedziałam, ze leniwe sa z serem i ziemniakami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak jest wersja z ziemniakami i serem i wersja z samym serem

      Usuń
  3. U mnie dzisiaj na obiad :) pychota :D

    OdpowiedzUsuń