niedziela, 31 stycznia 2016

Sałatka z panierowanym tofu

Znowu kupiłam tofu i znowu nie miałam pomysłu jak je wykorzystać. Postanowiłam spróbować tofu w wersji panierowanej. Pokroiłam w kostkę i usmażyłam tak jak kotlety. I był to bardzo dobry wybór bo w tej postaci tofu świetnie smakuje. Dodałam warzywa i wyszła bardzo pożywna sałatka.

składniki:

1 mała sałata lodowa
400 g tofu
1 mały bakłażan
15 pomidorków cherry
2 garście słonecznika
olej rzepakowy do smażenia
2 jajka
bułka tarta
zioła włoskie
olej sezamowy


Bakłażana umyć, osuszyć i pokroić w plastry. Oprószyć solą i odstawić aby puścił sok. W międzyczasie pokroić tofu w dużą kostkę. Oprószyć ziołami włoskimi, panierować w roztrzepanym jajku i bułce tartej. Usmażyć na oleju na złoty  kolor, osączyć na papierowym ręczniku. Plastry bakłażana osuszyć papierowym ręcznikiem ze soku i usmażyć na tej samej patelni co smażyliśmy tofu (ewentualnie można ugrillować na patelni grillowej). Następnie pokroić w paski.  Słonecznik uprażyć na suchej patelni. Sałatę lodową porwać na małe kawałki. Pomidorki cherry pokroić w ćwiartki. Wszystkie składniki przełożyć do dużej miski i wymieszać. Skropić olejem sezamowym, do smaku można jeszcze oprószyć ziołami włoskimi.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz