wtorek, 15 sierpnia 2017

Kostka owocowa bez pieczenia

Pyszna owocowa kostka powstała z tego co miałam pod ręką. Wykorzystałam resztki owoców oraz galaretki. Do masy użyłam serka homogenizowanego o smaku naturalnym ale można dodać także serek waniliowy albo ser z wiaderka. Można wykorzystać dowolne owce i dobrać sobie do nich odpowiedni smak galaretki. Ważne tylko aby zachować proporcje żeby potem całość nam stężała. Masy nie dosładzałam bo była wystarczająco słodka od owoców i galaretki ale jeśli ktoś woli bardziej słodkie może sobie dosłodzić. Na wierzch dałam spora ilość owoców i zalałam tylko jedna galaretką aby trochę wystawały. Aby wierzch był gładki można użyć dwóch galaretek albo dać mniej owoców.


składniki:

herbatniki kakaowe do wyłożenia formy, u mnie wyszło 15 sztuk

masa 1
250 g serka homogenizowanego naturalnego
100 g jeżyn
100 g borówek amerykańskich
1 galaretka o smaku owoców leśnych
200 ml gorącej wody

masa 2
250 g serka homogenizowanego naturalnego
200 g obranych bananów
1 galaretka o smaku agrestowym
200 ml gorącej wody

masa 3
250 g serka homogenizowanego naturalnego
200 g nektarynek lub brzoskwiń ( u mnie 1 brzoskwinia i 1 nektarynka)
1 galaretka o smaku brzoskwiniowym
200 ml gorącej wody

na wierzch
1 galaretka truskawkowa
500 ml gorącej wody
owoce, u mnie: arbuz, jeżyny, nektarynka, banan

Serek homogenizowany i owoce przygotować wcześniej aby były w temperaturze pokojowej.
Blaszkę 25x28 wyłożyć herbatnikami i odstawić do lodówki.

Masa 1 z borówkami i jeżynami
Galaretkę o smaku owoców leśnych rozpuścić w 200 ml gorącej wody i odstawić do wystudzenia. Borówki i jeżyny zmiksować na mus. Do miski przełożyć serek i dodać zmiksowane owoce. Następnie dodać wystudzoną galaretkę. Wszystko dokładnie zmiksować. Przygotowaną wcześniej blaszkę z herbatnikami wystawić z lodówki. Herbatniki polać kilkoma łyżkami masy i wstawić do lodówki na kilkanaście minut aby masa lekko stężała. Dzięki temu herbatniki przykleją się do dna i nie będą wypływać po wlaniu masy. Gdy masa lekko stężeje i przyklei nam herbatniki do spodu można wlać resztę masy. Foremkę ponownie wstawić do lodówki aby masa lekko stężała.

Masa 2 z bananami
Galaretkę o smaku agrestowym rozpuścić w 200 ml gorącej wody i odstawić do wystudzenia. Obrane banany zmiksować na mus. Do miski przełożyć serek i dodać zmiksowane banany. Dodać wystudzona galaretkę i dokładnie zmiksować. Gotową masę wylać na stężałą masę z borówkami i jeżynami. Odstawić do lodówki aby masa lekko stężała.

Masa 3 z nektarynką i brzoskwinią
Galaretkę o smaku brzoskwiniowym rozpuścić w 200 ml gorącej wody i odstawić do wystudzenia. Brzoskwinię i nektarynkę pozbawić pestek i zmiksować na mus. Do miski przełożyć serek i dodać zmiksowane owoce. Dodać też wystudzona galaretkę i dokładni zmiksować. Masę wylać na stężałą masę z bananami. Wstawić ponownie do lodówki aby masa stężała.

Wierzch
Galaretkę truskawkową rozpuścić w 500 ml gorącej wody i odstawić do wystudzenia. Gdy ostatnia warstwa już stężeje ułożyć na niej owoce, u mnie było ich dosyć sporo. Zalać wystudzoną galaretką. Odstawić do lodówki na kilka godzin aby całość dobrze stężała.


6 komentarzy: