środa, 30 sierpnia 2017

Lody jeżynowe

W tym roku jeżynka mi obrodziła i upały jej nie przysuszyły. Można było pojeść i na lody nawet starczyło. Polecam lody jeżynowe, są pyszne kremowe i w pięknym kolorze.




składniki:

600 g jeżyn
1 puszka mleka zagęszczonego słodzonego (530 g)
300 ml śmietanki 30 %
250 g serka mascarpone

Jeżyny zmiksować na mus i przetrzeć przez gęste sito aby pozbyć się pesteczek. Mascarpone przełożyć do miski i zmiksować. Następnie dodać mleko zagęszczone oraz przetarte jeżyny. Ponownie całość zmiksować. Śmietankę ubić a następnie połączyć z masa jeżynową. Całość przelać do pojemnika w którym będziemy mrozić lody. Przykryć i wstawić do zamrażarki. Mrozić 3 godziny, co 30 minut całość zmiksować mikserem. Potem zostawić w zamrażarce do całkowitego zamrożenia, u mnie mroziły się przez noc. Przed podaniem wystawić z zamrażarki 20-30 minut wcześniej. 

2 komentarze:

  1. Nigdy nie robiłam sama lodów, przepis wydaje się prosty:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zawsze tez sie obawiałam bo nie mam maszynki do lodów a tu wystarczy kilka składników i bez maszynki można zrobić pyszne lody. Także polecam wypróbować bo warto.

      Usuń