piątek, 8 września 2017

Cukinia w cieście piwnym

Cukinia w cieście piwnym to pyszna przekąska, smaczna na ciepło jak i na zimno. Cukinię można doprawić ulubionymi przyprawami, ja wybrałam czubrycę zieloną. Do cukinii podałam sos keczupowo-jogurtowy. Do przygotowania sosu użyłam keczupów Premium Reypol, które są nowością w ofercie firmy. Keczupy mają fajne opakowanie w postaci słoiczka o ciekawym kształcie. Zdecydowanie wolę keczupy w słoiczkach ponieważ można wybrać keczup do samego dna a słoiczki mogę potem wykorzystać np. do przetworów czy do przechowywania przypraw. Keczupy mają fajną gładką konsystencję. Nie zawierają sztucznych barwników, wzmacniaczy smaku i stabilizatorów. W smaku przyjemny pomidorowy smak, nie za kwaśny nie za słodki, taki w sam raz. A keczup pikantny jest naprawdę pikantny.


składniki:

ok 1,5 kg młodej cukinii
czubryca zielona
olej do smażenia

ciasto piwne
1,5 szklanki piwa
2 szklanki mąki
1/2 łyżeczki soli
2 jajka
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

sos keczupowo-jogurtowy
7 łyżek keczupu łagodnego Reypol
1 łyżka keczupu pikantnego Reypol
7 łyżek jogurtu naturalnego
4 łyżki majonezu
1 łyżka oregano

Cukinię dokładnie umyć i osuszyć. Odkroić końcówki i pokroić w plastry o grubości ok 1 cm. Plastry cukinii dokładnie oprószyć czubrycą zieloną i odstawić.
Przygotować ciasto piwne. Do miski wlać piwo. Dodać jajka, sól, mąkę i proszek do pieczenia. Całość zmiksować aby nie było grudek.
Przygotować sos. Keczup, majonez, jogurt oraz oregano dokładnie wymieszać.
Cukinię można smażyć na głębokim oleju lub na głębokiej patelni wystarczy wlać więcej oleju, ja smażyłam na patelni. Rozgrzać patelnię z olejem. Plastry cukinii obtoczyć w cieście i wkładać na gorący olej. Smażyć z obu stron na ciemnozłoty kolor. Osączyć na papierowym ręczniku. Podawać z sosem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz