sobota, 22 kwietnia 2017

Kotlety ziemniaczane z pieczarkami i żółtym serem

Kotlety ziemniaczane bardzo nam smakują i często je robię. Ty razem zrobiłam z dodatkiem pieczarek i żółtego sera. Ser i pieczarki dodałam do masy ziemniaczanej ale można też te dwa składniki wymieszać i zrobić kotlety nadziewane.

składniki:

600 g ugotowanych letnich ziemniaków
200 g pieczarek
100 g żółtego sera, u mnie gouda
2 jajka
1 łyżka tymianku
sól,pieprz
3-4 łyżki mąki pszennej
bułka tarta
olej do smażenia

Letnie ziemniaki przepuścić przez praskę i odstawić do wystudzenia. Pieczarki zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Rozgrzać patelnie z odrobina oleju i wrzucić pieczarki, smażyć aż pieczarki odparują całą wodę, wystudzić. Ser żółty również zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Do wystudzonych ziemniaków dodać starty ser, pieczarki, tymianek, jajka oraz mąkę. Wymieszać aby składniki się połączyły, do smaku doprawić solą i pieprzem. Z masy uformować kotlety (u mnie wyszło 11 sztuk) i obtoczyć w bułce tartej. Smażyć z obu stron na złoty kolor. Osączyć na papierowym ręczniku. Podawać z dowolnymi dodatkami, ja podałam z surówką z sałaty lodowej.

Polecam też:
Kotlety ziemniaczane z wędzonym boczkiem




Pieczarkowy Tydzień 2017

1 komentarz:

  1. Fajne. Chętnie wypróbuję u siebie. Tymczasem zapraszam do dodania przepisu do mojej akcji Pieczarkowy Tydzień 2017 :)

    OdpowiedzUsuń